Een maand later... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Een maand later... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Een maand later...

Door: Sylvia

28 Juni 2006 | Nederland, Nijmegen

Hoog tijd voor een aanvulling!

Nog maar 4 weken thuis en we zitten alweer helemaal in het ritme van alledag. Onvoorstelbaar! Hoewel heel veel dingen echt wel weer heel erg leuk zijn, vinden we het erg jammer dat het fijne gevoel van de reis zo snel weg-ebt! We proberen echter het relaxte gevoel wel vast te houden. Maar wát is er in het ‘gewone’ leven toch veel ‘input’! Wow, dát is echt wennen zeg! Het is best lastig om temidden van al die drukte, menigte en vraag & aanbod om je heen toch kalm en relaxed te blijven! Emile is hier een stuk sterker in dan ik. Hij kan echt heel cool zeggen: “Wáárom zou je je druk maken… rúúúústig blijijijven…” Ik merk dat ik daar af en toe een beetje tureluurs van word :roll: (hoe relaxter hij is, hoe harder ik ga lopen…). Maar eigenlijk heeft ie wel gelijk.
Ik zit nu dan ook een klein beetje in een ‘after-travel-dip’. :(

In de eerste week hebben we het nog lekker rustig aan gedaan. Maar oef, wat viel die regen en het gure weer hier ons tegen! Tja, we vertrokken uit Maleisie met 38 graden (héérlijk!), en hier was het slechts 12 graden! We stonden een keertje héél sip in de keuken naar de regen buiten te kijken, toen de buurvrouw kwam vragen of het wel goed met ons ging! :D Gelukkig werd het een paar dagen later al een stuk beter, en zodra de zon schijnt, voel je je meteen een stuk gelukkiger!

De jongens wilden al heel snel naar school, naar hun klas. Niet om meteen les te hebben, maar om even iedereen weer te zien. Keileuk! Meteen 1 dag na aankomst zijn we als verrassing in Jaspers klas gekomen. Zóóó ontzettend leuk, die reactie van juf Ati en de kinderen! En Jasper helemaal strálen, :D geweldig! Hij werd heel hartelijk verwelkomd. De klas wilde van alles weten, en Jasper mocht allerlei vragen beantwoorden. Ook het uitdelen van de lavasteentjes van de vulkaan uit Nieuw Zeeland was een succes. Vooral de drijvende steentjes vonden ze erg leuk en interessant.
Een dag later zijn we naar Matthijs z'n klas, bij juf Annigje, geweest, en ook dat was een groot succes. Matthijs was eerst buiten een beetje verlegen aan het doen. Logisch, want hij werd als het ware ‘bestormd’ door zijn klasgenootjes. Eenmaal binnen kwam ie alweer goed los. :)

Je kunt heel duidelijk aan beide jongens merken dat ze het weer heerlijk vinden om naar school te gaan. Samen met klasgenootjes spelen, dingen doen, samen knutselen, zingen en dingen leren in groepsverband. En na schooltijd natuurlijk weer volop afspreken met vriendjes! Zó leuk! Het is net of de jongens niet uit hun klas weg zijn geweest, zó makkelijk pakken ze de draad weer op! Tijdens de reis hebben we zeker niet het idee gehad dat ze iets ‘sociaals’ te kort kwamen, en spelen deden ze volop met z’n 2tjes, of met andere ‘reiskindjes’ als we die tegen kwamen. Maar nu merk je toch dat ze dit - thuis - ook súperleuk vinden! Fijn, dat ze hun draai zo snel weer hebben gevonden! We hadden verwacht dat ze het best even moeilijk zouden krijgen als we weer terug zouden zijn, met name Jasper. Maar het tegendeel is dus waar! Wat hebben we toch 2 kanjers!
Jasper was trouwens nagenoeg bij met z’n schoolwerk, en hij kon zó weer meedoen met de rest van de klas. Hij heeft gisteren zijn rapport gekregen: héél mooi rapport > over naar groep 4! Hoera!!! :)

Emile en ik zijn ook weer aan het werk. Dat wil zeggen… Emile werkt weer, en ik doe m’n best om ook iets op de praktijk te doen, haha. Ik moet er nog ff inkomen, het is ten slotte allemaal nieuw voor me. Maar ik heb al wel in de gaten dat het een erg leuk en gezellig team is. Héél fijn! Vooral na m’n vorige werk… het kan dus tóch anders! Ik ga m’n draai hier wel vinden!
Daarnaast ben ik vrij snel in het ritme van alledag gekomen, omdat ik de jongens elke dag naar school breng & haal en ze ook tussen de middag ophaal. Dan gaat dat wennen eigenlijk wel heel (lees 'te') snel. Ik moet wel zeggen dat ik in het begin de wekker moest zetten. Dat was wel weer even wennen... ergens op tijd zijn! Ben ik toch al niet zo'n kei in. ;)

Voor Emile was het in het begin ook even slikken. Hij heeft 4 maanden lang geen problemen aan hoeven te horen van anderen, en dat kwam nu dus weer even koud op zijn relaxte dak! Hij werkt natuurlijk ook in een setting waar mensen hun klachten en hun ei kwijt (moeten) kunnen, dus dat dat gebeurde, was eigenlijk wel logisch. Maar vergeleken met onze reis was dat zo’n groot verschil! Voor zijn gevoel zijn er hier heel veel mensen aan het klagen. En het met de tijd leven, de ene afspraak na de andere, steeds die klok... Emile was de 1ste week ‘s avonds ook steeds doodop. Maar goed, nu na 3 weken werken, zit hij er volgens mij ook wel weer helemaal in.

Verder hebben we, na eerst 2 vrij rustige weken, ook alweer 2 drukke weken gehad. Naast het werk een keer hier heen, daar heen, hier een praatje, daar effe kletsen, daar en daar eten, eters bij ons, zwemles, op school het 1 en ander te doen en een paar verjaardagen (o.a. van Jasper, hij is 7 geworden, hieperdepiep HOERAAAA! :D Allemaal gezellige dingen hoor! Maar ook wel véééél.
Het grote verschil met de reis is dat we tijdens de reis standaard met ons 4tjes waren. Als we meer mensen om ons heen wilden, moesten we dat zélf opzoeken. Hier is het zo, dat we bijna standaard met héél veel anderen om ons heen zijn, en dat we er bijna moeite voor moeten doen om alleen met ons 4tjes te zijn! Echt een groot verschil hoor!

Nu is het tijd voor ons, om onze belevenissen te herbeleven. Dusse… onze website teruglezen, veel foto’s bekijken en video’s overzetten op dvd. Mijn moeder heeft al een heel mooi boekwerk gemaakt, dus da’s een mooi begin! Helaas is onze videocamera nu kapot (gelukkig nét niet tijdens de reis gebeurd), dus het editten van de videobandjes gaat waarschijnlijk nog langer duren.

Eén van de dingen waar we het nu al vaak over hebben gehad, en welke de meeste indruk op ons heeft gemaakt, was toch wel het bezoeken van de kampongs in Perlis, Maleisie. Dat bijzondere gevoel dat we daar hebben gehad, heeft ervoor gezorgd dat we nu stiekem af en toe op internet aan het snuffelen zijn naar Derde Wereldprojecten… :idea: who knows!!! Daarnaast heeft Emile zijn 'favorieten' vol gezet met interessante sites over Nieuw Zeeland. :)
“The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams!”

Hoe dan ook… We kijken nu in ieder geval terug op een héle fijne tijd met ons gezinnetje. We zijn súper superblij dat we dit hebben gedaan! :)

XXX Sylvia

PS. Kijk als je geinteresseerd bent in nieuwe foto's over een tijdje nog eens op deze site... we gaan nog het 1 en ander wijzigen en toevoegen!

• 28 Juni 2006 - 23:46

Christine:

Het doosje met dromen is nog niet gesloten, merken we! Heel goed! En wat jullie in de toekomst nog gaan doen, deze reis zit in jullie rugzak! En wat een ervaring!!!! Het moet ook allemaal z'n plaatsje weer krijgen maar dat heeft tijd nodig. Voorlopig kunnen jullie terugkijken op een wereldse wereldreis. Hele fijne schoolvakantie met hopelijk veel zon! Dat helpt!
    Heel veel liefs en wellicht tot ziens in Nieuw Zeeland!?!?!?!

• 30 Juni 2006 - 06:58

Michael:

zijn jullie al terug dan?

• 30 Juni 2006 - 20:09

Silvia Van Dam:

Halloa,

Fijn dat jullie de draad weer lekker op kunnen pakken.
    Het dagelijks leven weer begonnen, toch anders dan eerst, nu met een heerlijke ervaring rijker die niemand jullie meer kan afpakken!

Geniet er lekker van.

• 01 Juli 2006 - 17:28

Seppo&Eugène:

Haloo, hallo daar zijn we weer,

Jullie zijn thuis en ik vind gelijk mijn mail-box minder interresant, dus ik ben voor mijn doen laat met reageren op jullie berichtje (nou ja, "berichtje". Heerlijk verhaal en fijn dat jullie alle vier de draad in dit mooie Nederland weer oppikken. Gek hè, èèn maal thuis en je (ik) vind het allemaal weer gewoon dat jullie gevoels matig dicht bij me in de buurt zitten, mocht er wat zijn en ik (wij) zijn er zo. Hou dit zo vast en blijf maar genieten zou ik zo zeggen.
    Groeten voor allemaal en veel liefs van ons

• 06 Juli 2006 - 09:37

Edwin Evers:

wanner zijn jullie terug, we willen jullie namelijk graag in de radio uitzending; mail maar info@radio538.com

• 17 Juli 2006 - 23:04

Jocelyn En Stefan:

The after travel blues stellen wij nog even uit. Maar het kan niet anders dan ook wel weer fijn zijn om thuis te zijn. Pak de draad maar snel weer op. Wij gaan richting Queenstown. Liefs en groetjes aan iedereen incl snorkelsmurf