lethal frightning creepy crawler encounter - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu lethal frightning creepy crawler encounter - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

lethal frightning creepy crawler encounter

Door: Emile

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2006 | Australië, Adelaide

Even een smeuiig tussendoortje over de lethal frightning creepy crawlers die je hier overal hebt.
Je ziet ze niet... maar ze zitten overal...

We hebben al heerlijke wandelingen gemaakt, o.a. in 'the Snowy Mountains' waar we gewaarschuwd werden op borden voor de aanwezigheid van de extremely hazardeus and deadly brown snakes and tigersnakes! Of je nou wilt of niet, helemaal ontspannen loop je dan niet door de struikjes en het hoge gras. Hoewel de kans erg klein is dat je ze tegenkomt, ben je gewoon niet gewend aan het idee en de mogelijkheid dat je ze tegen kan komen. Op een aantal andere plaatsen waar we gewandeld hebben kwamen we ook dat soort bordjes tegen.

Australie is het continent waar de meeste en dodelijkste soorten dieren voorkomen!
Ook de aanwezigheid van levensgevaarlijke spinnen maakt dat je toch altijd oplettend bent. Het zal wel wennen.... hoop ik.
We hebben al vreselijke exemplaren gezien met lijven zo groot als pingpongballen.

Gisteren heb ik de eerste encounter gehad met the redback spider. Dit walgelijke wanstaltige afschuwelijke schatje komt wel in meer landen voor en is in Amerika bekend als the black widow.
Een beet van dit ogenschijnlijk onschuldige spinnetje kan extremely hazardeous and lethal zijn! Death can occur just within the hour!
Dit aangename gezelschap zit dus gewoon in het schuurtje hier in de achtertuin bij onze lieve vrienden!
Het idee dat ze dus ook in huis zouden kunnen komen geeft ons toch nog wel wat rillingen af en toe. Gisteravond kon ik in het donker in de schuur op de tast het lichtknopje niet vinden... ik ben toch maar even een zaklamp gaan halen...
Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik heel spannend heb gedroomd vannacht!

De spin is gedood en in een glaasje gestopt! Een fotootje volgt nog.

  • 15 April 2006 - 04:46

    Jocelyn:

    We komen eraan! Dat zei ik eerder. Maar we gingen er wel van uit dat er niet al te veel 'gasten' zouden zijn. Voorstel: alle 'gasten' met meer dan twee benen en twee armen niet in huis? Iegh... Hier in het westen tot nu toe die engerds alleen in het museum gezien; de dode variant! Foto hoeft niet hoor; krijg ik kriebels van...

  • 15 April 2006 - 08:44

    Seppo & Eugène:

    Heldhaftige verhalen, hier hou ik dus helemaal niet van...ik zou zeggen wegwezen daar!!! Het idee alleen al, wees maar voorzichtig en oplettend want je weet het maar nooit met dat soort beesten. Het doet me gelijk weer denken aan de verhalen van thuis, papa kon er wel wat mee en ondanks dat ze hier niet zo gevaarlijk zijn. Mama gillen en "Joop" moest ze weghalen (om het leven brengen) en niet altijd misslaan zoals hij dat altijd deed...en weg was die!!! Weet je nog hoe hij in Frankrijk de kattebak en het achterlicht van de auto bijna aan gort sloeg voor zo'n reusachtig beest, weg was die weer. Tot overmaat van ramp kwam jij ook nog met verhalen van een school vriendin, ik ben er lang naar van geweest (de held die ik ben). Doe verder voorzichtig en groeten aan allemaal, Eugène

  • 15 April 2006 - 13:20

    Cees & Frieda:

    Hoi Emile,

    We zijn als de dood voor slangen, levensgevaarljke spinnen en nog meer van dat soort enge dieren.

    Geef ons dan maar die onschuldige. lieve spinnen hier in Nederland.
    Kijken jullie wel goed uit, alsjeblieft!!!

    Spiderkisses from Holland,

    Cees & Frieda


    P.S. De reactie van Seppo & Eugene: kattebak en achterlicht verhaal.....vond ik best wel grappig!!!Wat jouw verhaal allemaaal niet oproept.

  • 19 April 2006 - 08:20

    Frank En Esther:

    dat vonden we nou het maffe van Nieuw Zeeland; daar woont helemaal niks engs. Terwijl er toch landschappen bijzijn waar je zo een Grizzlybeer verwacht of wolven of zo. Maar in het hoge gras kun je gewoon zorgeloos rollebollen...
    groetjes van ons 4!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij gaan met ons 4 tjes een unieke reis maken van 4 maanden naar Thailand, Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie. Het wordt vast onvergetelijk!!! :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 108810

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: