Thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Sylvia

31 Mei 2006 | Nederland, Nijmegen

Daar zijn we dan... thuis in Nijmegen...
Wat een gek en onwerkelijk gevoel is dit nog! We moeten er even aan wennen hoor!
Alles wat hier in Nederland hetzelfde is gebleven, lijkt voor ons door onze reis toch zó anders geworden!

Op Schiphol zijn we geweldig en hartelijk ontvangen door m'n ouders, Eugéne, Jolanda, Henk, Thomas, Noelle & Esmée, met spandoeken, ballonnen, bloemen en al. :) Echt heel erg leuk! Erg fijn thuiskomen! Het is fijn om iedereen weer te zien!
Na een hoop knuffels en zoenen, koffie en wat lekkers met de verwelkomers zijn we naar Nijmegen gegaan.
Het had ook nog niet veel gescheelt, of we waren geintervieuwd en gefilmd door het TV-programma 'Welkom Thuis'. Zij hadden namelijk al voor ons aankomst met de verwelkomers gesproken en dat vonden ze kennelijk wel interessant. Als ze het op tijd zouden redden, zouden ze ons filmen. Maar toen we er eenmaal waren, waren ze nog aan het filmen in een andere aankomsthal. Wel lachen hoor! Emile had al voor de gein gezegd dat ie dacht dat de plaatselijke pers er bij zou zijn!

Thuis was het huis ook versierd met vlaggetjes, ballonnen, bloemen en welkomskaartjes. Al snel staan we op het pleintje te kletsen met een aantal buren. Wat een fijne buren hebben we toch!
Het huis zag er piekfijn uit! Wat een ruimte! En wat een mooie tuin! De poezen zien er ook stralend en gezond uit! Fijn fijn fijn!

De verwelkomers zijn nog een poos gebleven en aan het eind van de middag kwamen er steeds wat vrienden op bezoek of 'om de hoek kijken'. Gezellig! Overal even kletsen, iedereen even enthousiast, zo leuk! De kinderen spelen volop met de neefjes, nichtjes, buurmeisje en met vriendjes en vriendinnetjes. Als vanouds, alsof we niet weg zijn geweest. Zo grappig om te zien!

Wat ook heel leuk is, is dat iedereen even enthousiast reageert op deze site. Dat is voor ons echt keileuk, te weten dat het door zoveel mensen zo gewaardeerd is :)

Begin van de avond, als m'n ouders als laatste vertrekken, brengen we Jasper & Matthijs naar bed. Zo knap van ze dat ze al die tijd gewoon door zijn gegaan! Er is toch een tijdverschil van 6 uur en na een reis van in totaal 18 uur, had ik verwacht dat ze eerder in elkaar zouden zakken. Maar nee hoor! :) Onze bikkels. :)
Om 10 uur liggen wij er ook in. We slapen heerlijk!!!

De site zal niet compleet zijn zonder de laatste dagen van onze reis. Dus daar zal ik nu ook nog wat over vertellen.

Vrijdagmiddag zijn we met de boot van 16.oo uur naar het vaste land gegaan. Het speeeeeedbootje zat propvol en het was weer een hele leuke belevenis om aan de overkant te komen, hahaha. In het dorpje hadden we een lowbudget-backpackers guesthouse geregeld. Nou geweldig hoor... Zoveel 'niks' hebben we nog nooit gehad! Zelfs geen papier in de gezamelijke smerige wc op de gang! Maar goed, het is maar voor een paar avond- en nachtuurtjes.

Zaterdagochtend vroeg stappen we in de bus die ons naar Kuala Lumpur brengt. We zijn moe van de slechte nacht door harde regen op 't golfplaten dak, en moskee en hanen die om half 6 al 'afgingen' en een plein vol leven om 6 uur.
Onderweg bekijken we de mooie natuur. We verbazen ons als we in een dorp bij een marktplaats ineens een enorm groot billboard zien, met verboden en geboden wat betreft kleding: hoofddoeken en lang bedekkende kleding voor vrouwen verplicht! Al het overige verboden! Onvoorstelbaar! We bekijken het vanuit de bus en we zijn blij dat we er niet persee uithoeven. Even later ben ik nog steeds erg in gedachten: wat zou ik gedaan hebben? Gewoon niet de markt op? Of toch met een hoofddoek tussen de mensen??? Hmmm.
De reis verloopt verder soepel, op een 'aanval' van een enorme tor (6 cm) op Jaspers blote voeten na. Wat was ie geschokken!
Pas aan het eind van de middag zijn we in Kuala Lumpur. We nemen een taxi naar het Swiss Garden Hotel (met zwembad), waar alleen nog maar plek is in een superdeluxe room, :) heel vervelend. :) Wat een verschil met de nacht ervoor.

Zondag genieten we eerst een paar uurtjes van de zon aan de rand van het zwembad.
's Middags lopen we de stad in, nog even lekker keuvelen, heerlijk!.
Zondagavond zijn we na een late check-out en het regelen van een taxi, nog even gaan eten in Chinatown. Een lekker buffet met veel keuze. We genieten er erg van, want we weten dat dit ons afscheidsmaal is! Tijdens het eten klinkt er steeds zulke toepasselijke muziek op de achtergrond: "It's all over now", "Time te go home", "Come back", "The end is near", etc etc. Niet te geloven! Alles stond in het teken van ons vertrek!
We sjokken nog lekker wat rond en we genieten van het avondleven hier. Alles is 'wakker' en er is volop leven. De winkeltjes en standjes zijn hier tot middernacht geopend. Je wordt aan alle kanten aangesproken: "Feetmassage?" "Total bodymassage?" "Eat? Come in please." Gisteravond werd aan Emile in korte tijd wel 3 keer gevraagd of hij een "nice Chinees Girl" wilde! Nou jaaaaaaa!!!
Het is erg gezellig, maar zo langzamerhand moeten we terug richting het hotel.
We lopen langs een internetcafeetje en kunnen het niet laten om nog heel even, een paar minuutjes maar, naar binnen te wippen.
Na het schrijven van ons laatste berichtje, en heel even skypen met opapa en omama, zijn we toch echt teruggegaan naar ons hotel (met ineens onze bekende haast), waar de taxi (een stoere landrover, leuk!) al klaar stond. Nog even plassen, zwaaien en... rijden maar!

We zijn mooi op tijd, maar de airport van Kuala Lumpur is zo ontzettend groot, dat we na het inchecken al onze tijd nodig hebben om bij de juiste gate te komen. Van ons laatste geld kopen we nog lekkere Starbucks (ijs)koffie en ijsbonbons en dat nemen we snel mee de 'boardingruimte' in. Phoe, het is inmiddels al tegen 12 uur 's nachts en de jongens beginnen al aardig slaperig te worden. Alles loopt op schema en even na half 1 stijgt het vliegtuig op... al de hele dag zat het eraan te komen, maar nu is er geen weg meer terug... we zijn onderweg richting Nederland.

De vlucht verloopt heel voorspoedig, ook al worden we gek van een paar jengelende en huilende kinderen achter en naast ons. Gelukkig vallen onze jongens vrij snel na het opstijgen in slaap en ze slapen bijna de hele nacht door. Emile en ik slapen nauwelijks.
Na een overstap in Wenen, landen we heel soepeltjes op Schiphol. Gelukkig, we zijn weer veilig thuisgekomen! De jongens mogen nog even een kijkje nemen in de cockpit, wat natuurlijk een leuke afsluiting van de vliegreis is. "Net Star Wars, óveral knopjes." Maar de bonbon die Jasper en Matthijs van de piloot kregen was toch weer het leukste, haha.

Op Schiphol moeten we een heel eind lopen naar de bagageband. Ineens zien we achter een glazen wand allerlei spandoeken, ballonnen en zwaaiende mensen! Hoera, daar zijn ze!!! Onze ophalers!!!
We vinden het echt super om ze weer te zien!!! Snel de bagage op een karretje en door de deur om ze te omhelzen. :)

• 31 Mei 2006 - 14:04

Omama:

Het is fijn om jullie weer in ons midden te hebben en hopen dat je met veel plezier terug kijkt naar de reisverhalen

• 31 Mei 2006 - 15:18

Jolanda:

Het was heel gezellig maandag. Fijn dat jullie allevier weer heelhuids terug zijn. Tot gauw!

Henk, Jolanda, Thomas, Noëlle en Esmée

• 31 Mei 2006 - 15:43

Seppo & Eugène:

Welkom Thuis!

• 31 Mei 2006 - 17:47

Cees & Frieda:

Fijn dat jullie weer thuis zijn. We hopen jullie gauw te zien.
    Het is wel even wennen....geen berichten meer vanuit verre oorden.

Veel liefs,

Cees & Frieda

• 31 Mei 2006 - 17:57

Pieter En Linda:

Bedankt ook voor jullie lieve mail! We bellen binnenkort even om bij te kletsen (voor zover mogelijk na zo'n gave reis). Liefs,
    Pieter, Linda en Koen

• 31 Mei 2006 - 19:34

Silvia Van Dam:

Gelukkig veilig en wel geland en weer in Nijmegen!
    Fijn dat alles goed is gegaan.

Sylvia, je kaartje is aangekomen! Erg leuk, we hebben hem voor alle Tibiaantjes voor gelezen en op de deur gehangen.

• 01 Juni 2006 - 00:52

Christine:

Er is een steen verlegd door jullie.
    Door deze ervaring is niets meer zoals het was. Wat een indrukken, en wat een verhalen! Hopelijk krijgt het allemaal een plaatsje en kunnen jullie nagenieten van de fantastische reis! Op naar de volgende???

• 01 Juni 2006 - 12:07

Theo Vink:

Hallo Emile en Sylvia erg fijn dat jullie weer terug zijn en dat jullie zo genoten hebben van dit alles en heel weer thuis zijn want dat is ook heel erg belangrijk ik heb ook erg veel genoten van jullie geweldige reis .emille ik zie je wel weer op onze bekende plaats en dan hoor ik het wel weer gr Theo Vink.

• 01 Juni 2006 - 20:31

Marianne G.:

Hoi Reizigers,

Fijn om te lezen dat het spreekwoord "Oost West Thuis Best" wel een klein beetje op waarheid berust. Ik was bang dat jullie na alle ervaringen aan de "andere kant" het hier misschien niet meer zo leuk zouden vinden. Krijg door jullie verhaal toch de indruk dat ons welvarende kikkerlandje, en allen die jullie na staan, gewaardeerd wordt.
    Hopelijk weten jullie de draad weer snel op te pakken, dan kan je nagenieten van alle "bagage" van de afgelopen maanden.
    Ik hoop jullie snel weer te zien, misschien wel op Daans verjaardag.
    Die van André heb je gemist, was beregezellig, tot 'n uur of half drie hebben we zitten discussieren over van alles en nog wat, heerlijk!
    Ben benieuwd hoe het jullie jongens straks weer in de schoolbanken vergaat.
    Hopelijk snel tot ziens.

Marianne G.

• 04 Juni 2006 - 09:40

Maudlin:

Hallo Sylvia en Emile,
    Welkom thuis. Wat een prachtige reportage van jullie reis, die ik vandaag pas heb gezien. Tot gauw.
    Maudlin

• 07 Juni 2006 - 20:19

Pascale, Het Schelpen Vrouwtje:

Hallo fam Goeting,
    Wat leuk zeg om alles te lezen, nou bijna alles.
    Jullie reis is allemaal goed gegaan en hebben jullie nog schelpen meegenomen? Bij ons is het weer gelukt, ik kreeg het wel een beetje warm toen we op schiphol aankwamen want het was toch wel druk. Maar geen enkel probleem en ik ben er echt weer blij mee.
    De zaterdag na jullie vertrek was het heel de dag bewolkt en hebben de route door de jungle genomen, wel de kleine, maar helemaal niets gezien. Jammer. Zondag en maandag waren 2 heerlijke dagen en zijn nog naar turtle beach geweest, gesnorkeld en kleine schildpadjes gezien op het strand, erg leuk.
    Dinsdag zijn wij toen om 12.00 weggegaan en hebben om 16.30 een vlucht naar KL genomen. Daar nog s avonds in china town gelopen, wat een mensen zeg en een spullen. De volgende dag ook nog wat bekeken en s avonds terug gevlogen en nu weer aan de slag en het is alsof je niet weg bent geweest dus volgend jaar maar iets langer. Hoe is het met jullie, kunnen jullie een beetje wennen? De kinderen weer naar school en een prakkie eten ipv nasi. En Emile valt het mee want het begon zo te kriebelen die laatste dagen, toch wel weer leuk he Nederland. Ab gaat zsm de fotot s naar jullie sturen, we hebben ze laten afdrukken en ze zijn erg mooi.
    Succes met alles en op naar jullie volgende reis, plannen moeten er altijd zijn toch.

Groeten Ab en Pascale

• 15 Juni 2006 - 06:52

Sander Beekink:

Leuk om te lezen jullie laatste dagen in Maleisie. Het speedbootje is ook het laatste moment dat wij jullie hebben gezien. Toch gelukt Swiss garden en zo te lezen alle laatste uurtjes goed besteed. Zeker raar om weer thuis te zijn? En het 'gewone' leven weer op te pakken. Geniet van alle dingen om je heen en vooral van alle belevenissen en mooie plaatjes in je hoofd. (en 5000 fotos natuurlijk)

Groetjes, Jolanda Sander en Jip.

• 22 Juni 2006 - 12:01

Marjan Van Gelder-Maas:

Geweldig wanneer je met je kinderen zoiets kunt doen. Ik heb ontzettend genoten van de mooie vaak spontane foto's. Prachtige ervaring lijkt mij. Hopelijk doen Anoek en ik ook zoveel indrukken op in Mali.
    Groetjes,
    Marjan