Tot rust gekomen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Tot rust gekomen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Tot rust gekomen

Door: Sylvia

07 Februari 2006 | Thailand, Hua Hin

Nu zijn we pas echt helemaal goed tot rust gekomen. Even helemaal niks! Een valkuil voor ons is dat we veel te veel willen (iets zien, iets ondernemen, relaxen, lekker eten, spelen met de kinderen, lezen, etc). Dat kan natuurlijk niet, en al helemaal niet met kinderen! Dus nu maar lekker een paar daagjes genikst, en dat was best lekker!

We zitten nu in een heel kleinschalig guesthouse-je, heel gezellig en niet zo luxe, maar dat hoeven we ook niet persee. We hebben er nu al 3 nachten opzitten (met blauwe plekken op de heupen van het harde matras)en we denken eraan nog 1 of 2 nachtjes te blijven. Daarna zullen we met de nachttrein naar Chiang Mai gaan.

De zee is hier heerlijk lauwwarm en kunt er zo inlopen, zalig! Er liggen prachtige schelpen die ik natuurlijk allemaal mee wil nemen (3de tas!!!), maar waar Emile nog met mij een hartig woordje over wilt spreken, haha. Verder lopen er op het strand duizenden minikrabbetjes, overal waar je loopt zie je ze wegrennen en zichzelf in het zand begraven. Aanvankelijk vonden Jasper en Matthijs dat eng en moesten we ze daarover heen tillen op weg naar de zee (het is als het ware een strook evenwijdig aan de zee). Maar nu is het al zo dat ze met de krabbetjes spelen. Ze pakken ze met de hand op en stoppen ze in een kuil die ze gegraven hebben, om ze daar vervolgens een uur te laten rondkruipen. Heerlijk om te zien hoe de jongens zich vermaken! Ze krijgen inmiddels ook al een mooi kleurtje.

Het eten hier is een minder leuk item voor de jongens, maar wel eeeerrrrrug geweldig voor ons! Wij vinden het zalig, de meest vreemde wezens in je vissoep, het eten af en toe zo spicy dat de vlammen uit onze oren komen. Je krijgt spontaan een loopneus, echt waar! Tot nu toe zijn we daarover erg in onze nopjes!
Jasper is heel dapper en hij probeert wel af en toe wat. Zo heeft hij eergisteren echte Thaise Nuddles met loempiaatjes gegeten, en ook hij vindt de maiskolven op het strand heerlijk. En gisteren hebben we voor het eerst hier klappermelk gedronken uit een echte verse kokosnoot! Matthijs daarentegen wil helemaal niks, en dan bedoel ik ook NIKS proeven. Ook al weten wij zeker dat hij sommige dingen wel lust zegt hij koppig: "nee, dat wil ik niet, ik lust het wel, maar dat hoef ik nu even niet..." Iedereen die hem kent, zal zijn koppige gezichtje daarbij wel kunnen voorstellen. Matthijs leeft dus van toast, komkommer, ei en patatjes (wat je hier soms bij het ontbijt krijgt). Hij is echt zo ontzettend eigenwijs (van wie heeft ie dat toch?)!!! Gisteren hebben we (tja, schik niet, het is eigenlijk niks voor ons) in een supermarkt een pot pindakaas en een bruin brood gekocht! Ja, lach maar even... wij, die het altijd zo belachelijk vonden als mensen aardappels en een bonk kaas meenamen met vacantie, kopen nu aan de andere kant van de wereld pindakaas! Maar goed, het is toch wel een fijn idee als Matthijs ook eens wat anders eet, enne... zoals de reclame zegt: wie is er niet mee groot geworden?! Dan moet dat bij Matthijs ook werken.

Gelukkig zijn we nog geen van allen ziek geworden, en dat zijn we ook niet van plan te worden (hoewel we daar natuurlijk niet alles over te zeggen hebben).

Emile is eergisteravond heel kort even bij de opening van een tempel geweest, met rondom een heel groot feest. We hoorden al 2 avonden een hoop lawaai en gebeden en van alles en nog wat en daar waren we wel nieuwsgierig van geworden. Hij vond het geweldig en ik denk dat hij daar zelf nog wel wat over schrijft. We zouden er gisteren met z'n 4tjes heengaan. Helaas bleek het toen helemaal voorbij. Het feest waarvan Emile nog even had geproefd, bleek de slotavond te zijn. Jammer!

Eind van de middag gaan we naar een vissersdorpje 10 km ten zuiden van Hua Hin, waar nog nauwelijks toerisme is. Leuk!
Verder gaan we ook op pad om te kijken hoe het in zijn werk gaat met die nachttrein. Waarschijnlijk zal ons volgende berichtje pas vanuit Chiang Mai zijn. Daar is het kennelijk heel anders dan hier, schitterend mooi zelfs... we zijn heel benieuwd!

Ik ga zo terug naar ons hutje waar Emile waarschijnlijk met de jongens in het zwembad ligt. Jasper kan al zo goed zwemmen! Je ziet hem elke dag vooruit gaan! Wel jammer dat ie net niet zijn diploma A heeft gehaald voor we vertrokken, maar ik denk dat hij tijdens deze reis genoeg leert om dat straks met gemak te halen.

Wat school betreft: het duurde even voordat we op gang waren, maar Jasper loopt nu met zijn schoolwerk gelijk met de rest van zijn klas! Hij vind het heel leuk om te doen, dat is fijn. Met Matthijs eigenwijs moeten we alles uit de kast halen om even serieus te doen, maar ook dat zal nog wel gaan lukken. Juf Ati en juf Annigje, nogmaals bedankt voor jullie hulp en het meegegeven schoolwerk!

Nou, dag iedereen! Lieve groeten vanuit een zonovergoten Hua Hin!!!

Liefs xxx Sylvia

• 07 Februari 2006 - 09:06

Pieter, Linda En Koen:

dag lieve wereldreizigers,

wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, ik zou er een boek van maken! "Het leest heerlijk weg". We proeven op afstand mee van de relaxte sfeer daar. Fijn dat de jongens zich ook goed vermaken. Alvast een goede reis naar Chang Mai en we kijken uit naar de volgende mail.Geniet van de pindakaas Matthijs!
    groetjes, P, L en K

• 07 Februari 2006 - 11:33

Michael:

goede reis naar chang mai

• 07 Februari 2006 - 12:17

Maarten, Ingrid En Thomas:

Hoi wereldreizigers,
    Wat leuk om zo met jullie mee te lezen wat jullie beleven. Lijkt me heerlijk. Ook leuk om de foto's te zien. Geniet er van. Veel liefs van ons drie.

• 07 Februari 2006 - 19:26

Seppo & Eugène:

Heerlijk dat jullie er weer zijn, we hebben er naar uit gekeken. Zalig hoe jullie genieten en de "meester" in dit huis is blij dat de school voor Jasper is begonnen, hartstikke goed!!! Fijn dat er pindakaas is gevonden en we hebben weer genoten en gelachen van jullie verhalen. Liefs van de "meester" & Eugène

• 08 Februari 2006 - 15:01

Ingrid:

ik lees jullie berichtjes ook met veel plezier! jullie kennen mij niet maar wij gaan in november ook met een reis starten in Thailand (bangkok en waarschijnlijk ook hua hin). daardoor dubbel enthousiast!

• 13 Februari 2006 - 21:02

Aly En Rene:

Ken ik die oranje broek nog uit Afrika?
    Je verhalen zijn nog steeds geweldig. Geniet er van .
    Groet A&R