Olifanten en vissersdorpje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Olifanten en vissersdorpje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Olifanten en vissersdorpje

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2006 | Thailand, Hua Hin

Tja, weer een berichtje vanuit Hua Hin. We zijn hier al langer dan we verwacht hadden, maar het bevalt ons hier wel. We wilden een nachttrein boeken naar Chiang Mai, maar net bleek dat alle treincoupe's deze hele week al gereserveerd waren. Dan kunnen we wel in de gewone wagon, maar met de kinderen en onze bagage lijkt ons dat niet zo handig. Nu hebben we besloten om niet rechtsstreeks naar Chiang Mai te gaan, maar om eerst naar Ayutthaya te gaan. Dan gaan we dus in stapjes naar het noorden. Vanuit Chiang Mai zullen we dan met een (dan wel ruim van tevoren geboekte) nachttrein naar Bangkok terug gaan. Emile is nu naar het treinstation om de trein te boeken, want dat bleek telefonisch niet te kunnen! De mensen van ons guesthouse Chom Tawan zijn echt superaardig, en ondanks dat ze niet zo goed (en soms helemaal geen) engels spreken, proberen ze ons wel te helpen, met in dit geval de boeking van de trein enzo, heel leuk.

We zitten nu in een internetcafeetje, waar ook de jongens achter de computer zitten. De prijzen van het internetten zijn errug verschillend. In Bangkok betaalde ik in het hotel 400 Baht per uur (= ongeveer 9 euro p/u), in Hua Hin, 1 Baht per minuut, (= 1,3 euro p/u), en nu voor het eerst in een internetcafe slechts 30 Baht per uur (= 70 eurocent). Maar goed dat ik dat nu weet, maar er is niet altijd een cafeetje in de buurt.

Emile is net terug en we blijken voor de rit overdag naar Ayutthaya niet te hoeven boeken. Het is dan helaas wel een rotaansluiting in Bangkok, maar dat is dan maar zo. We zullen er vast wel komen. Hij is nu ook aan het snuffelen op het net voor een overnachting daar.

Gisteren zijn we toch maar naar het vissersdorpje hier vlak bij ons strand geweest, dat was op loopafstand. Eerst kwamen we bij een paar huizen met olifanten als 'huisdier', geweldig! Jasper mocht op een olifant zitten en na enig aarzelen wilde hij dat ook! Zo leuk! Hij was er wel erg trots op. Matthijs zag het niet zo zitten, maar was er verder wel erg enthousiast over. Ik kreeg van die jongen een ring die hij had gemaakt van olifantenhaar van de staart. Dat is net als nagels, zo hard! Heel indrukwekkende beesten hoor, wauw!
In het vissersdorpje werden de jongens ook weer hartelijk ontvangen, met dikke plakkerige kussen op hun wangen. Met name Matthijs heeft daar nu wel zijn bedenkingen over. Een aai of een knijpje ala, maar een klapzoen... We mochten in hun huis kijken naar het sorteren van de pasgevangen vangst, prachtig! Kreeftjes, krabben en garnalen, allemaal spartelend van ongeluk (aaahhhh, da's toch wel zielig, maar ze zijn ook zo lekker). Jasper bedankte de mensen heel netjes op de Thaise manier, Matthijs is daarvoor iets te eigenwijs: "nee". Duidelijk en niet over te halen. Hij roept nu wel tegen iederen (op alle momenten): "Venk joe!", heel schattig.

Jasper is echt een bikkel. Nadat hij in de stad de loempiaatjes lekker vond, heeft hij nu garnalenloempia's geproefd! En hij vond het "niet vies, maar ook niet zo heeeeel erg lekker"). We vinden het echt superdapper dat hij het probeert, en hij is er zelf verbaasd over dat hij meer lust dan hij dacht. Leuk!
Matthijs lust echt geen garnalen (denkt ie) en vindt het maar gek dat kroeppoek ook van garnalen gemaakt wordt...

Verder hebben we gisteren de tijd doorgebracht op het strand bij een heuse travestiet, ook heel bijzonder om te zien, haha. Grappig he, dat dat hier zo'n bekend en goed geaccepteerd gegeven is. Hij/zij was erg leuk met de kinderen, en de jongens hadden het niet eens in de gaten. Toen ik later vroeg aan Jasper of hij dacht dat het een meneer of een mevrouw was, zei hij overtuigd: een vrouw! Dus dat zit wel goed.

Verder heb ik gisteren mijn laatste dozige romannetje uitgelezen (daar hoef je tenminste echt niet bij na te denken) en ben ik nu in Harry Potter begonnen...leuk! Dat zou ik nu wel in 1 ruk uit willen lezen!

Zo, nu stop ik weer effe met mijn verhaal, want dan kan ik nog even bezig met het plaatsen van foto's. De mogelijkheden vallen me tot nu toe niet tegen, mijn idee van het meenemen van een laptop was dus inderdaad niet nodig. Daar ben ik trouwens sowiezo wel blij mee, want me moeten nu al genoeg meeslepen de hele tijd. Want spullen achterlaten in het hotel of op het strand, geeft mij geen goed gevoel. Het zal je maar gebeuren, dat je in 1 klap van alles kwijt bent... Daar wil ik maar liever niet aan denken. We hoorden gisteren gelukkig wel dat de toeristen hier goed beschermd worden, vooral omdat het toerisme hier net goed op gang is gekomen. Ze willen onder geen voorwaarde dat Hua Hin een slechte naam krijgt.

Nou, doeidoei, Liefs Sylvia

  • 09 Februari 2006 - 07:50

    Michael:

    leuke avonturenroman :)

  • 09 Februari 2006 - 11:36

    Marijke:

    Hé Jongens! Wat gaaf allemaal en wat een leuke foto's!!! Ik geniet er echt van om naar de foto's te kijken, wat een schatjes zijn het toch ook, die lieve neefjes van me :) En wat een leuke verhalen ook met die olifant, heb echt gelachen! Jullie zijn trouwens mijn favoriete boeken aan het lezen, Da Vinci Code en Harry Potter. Geniet ervan, want het zijn echt heerlijke boeken om te lezen! Ben trouwens begonnen om een documentaire over mijn school te maken. Kan ik straks eindelijk laten zien hoe het is om kunst te studeren ;) Nog heel veel plezier komende tijd!!
    Kus, Marijke

  • 09 Februari 2006 - 19:46

    Jolanda:

    Hartstikke leuk dat we zo met jullie mee kunnen leven en dat jullie het met z´n vieren zo naar de zin hebben. Fantastisch voor de jongens dat ze zomaar live een olifant zien en er zelfs op mogen en durven zitten!

    Groeten,
    Jolanda

  • 09 Februari 2006 - 20:01

    Thomas:

    Iets voor Jaspsper.

    Hoi Jasper en de rest.
    Ik heb gezien dat Jasper
    een tekening maakte en
    dat mijn naam er op stont leuk hoor.
    En ook van emma.dacht ik.
    leuke foto`s.Vonden jullie het leuk op de olifant?
    ik geloof het wel.

    Mijn vriendje is in Bangkok geboren.

    Bij ons op school in Neede moesten wij op een groot blad een tekening van landen maken.
    ik en mijn vriendje die in bangkok is geboren hebben een tekening over Bangkok gemaakt.

    Bij jullie is het nu dag en bij ons nacht! denk ik.

    ik hoop dat jullie het verder nog leuk hebben.dat denk ik wel!!!

    Groetjes Thomas.

    En Henk,Jolanda,Noëlle en Esmée.
    doei.

  • 09 Februari 2006 - 21:06

    (O)Mama Vogel:

    Wat heerlijk dat jullie zo genieten en dat de jongens er ook zo van genieten Wat stoer dat Jasper zo op die olifant zit en Mathijs die zo in het (modder)zand zit te spelen,echt leuk! Hebben jullie al speeltjes weg gegeven De kaartfoto was een leuke verrassing Bedankt nog.Ik kijk zelf iedere dag op de computer naar nieuwe berichten. Nou,heel veel liefs van omama en ook van opapa natuurlijk.
    Kusjes voor jullie allemaal.

  • 09 Februari 2006 - 22:06

    Seppo & Eugène:

    Wat genieten wij toch van jullie verhalen, zo geweldig dat dit tegenwoordig mogelijk is. Zo blijven wij wel op de hoogte, maar jullie! Hier is zo als altijd alles...GOED! Trouwens ook de foto's mooi. Liefs van Seppo & Eugène

  • 09 Februari 2006 - 23:31

    Marianne:

    Hoi Sylvia en Emile, oh wat vind ik dit leuk om te bekijken; ik log elke dag wel even in en dan is het zo leuk om te zien dat er nieuwe foto's en verhalen zijn. Ik vind het echt geweldig om zo mee te leven. Dikke hug van mij!

  • 10 Februari 2006 - 02:32

    Christine:

    Hoi lieverds!
    Wat een geweldige ervaring om dit zo met iedereen te delen! De foto's spreken boekdelen! Een superreis!Wat worden de jongens groot! Ik zie nu pas dat hun kuifje eraf is!
    Geniet van de reis en pas goed op elkaar en op jezelf! Hele dikke kus & knuffel,
    Christine
    xxx

  • 10 Februari 2006 - 06:47

    Annemarieke,daan&andre:

    Leuk hoor, wat herkenbaar.
    Wij hebben ook een olifantentocht gemaakt en Daan kreeg toen ook een ring van olifantenhaar.
    Groetjes

  • 10 Februari 2006 - 10:31

    Pieter En Linda:

    Hallo alle 4,

    wat een leuke verhalen weer! De reis is nu al onvergetelijk of niet? Jasper wat ben je een stoere bink zeg, op zo'n grote olifant! Ik kan me voorstellen dat ze daar weg zijn van die mooie blonde ventjes! Geniet lekker verder, ook een beetje voor ons. Liefs,Pieter Linda en Koen

  • 10 Februari 2006 - 19:34

    Eva:

    lieve Jasper,

    Ik zag je op de olifant. Vet man!! Je vond het vast niet eng..
    In de klas gaat alles goed.

    Kusje van je klasgenootje

    Eva Haaima

  • 12 Februari 2006 - 13:02

    Cees & Frieda:

    Het is iedere keer weer genieten om jullie belevenissen te lezen. Spannend allemaal hoor!
    Stoere Jasper op een olifant of is het een stoere olifant met Jasper erop (grapje!). Lieve Matthijs:broodje pindakaas is ook lekker!!!
    Lieve Emile en Sylvia,wat fijn, dat de mensen jullie zo behulpzaam zijn,
    bij het boeken van de trein. Aziatische mensen zijn heeeeel aardig!!!(hmmmm)
    " Venk joe" voor de prachtige foto's en we zien we al weer uit naar het volgende reisverslag.

    Veel liefs, kusjes,

    Cees & Frieda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij gaan met ons 4 tjes een unieke reis maken van 4 maanden naar Thailand, Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie. Het wordt vast onvergetelijk!!! :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 108934

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: