Aangekomen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hoi!

Gisteren hebben we, na het inpakken van onze spullen, overdag een boottochtje gemaakt langs verschillende bezienswaardigheden. Was erg leuk. Deze keer zaten we wel op ons gemak te genieten! Met een boot ga je aan de achterkant van de huizen langs, en dat ziet er weer heel anders uit dan voor langs. Dat lijkt namelijk meer op een hele grote non-stop-markt.

Gisteravond om half 9 zijn we zo ontzettend superhartelijk uitgezwaaid door de mensen van Tony's Place! Ik kreeg er bijna tranen van in mijn ogen en eigenlijk vond ik het jammer dat we gingen. Maar goed...Chiang Mai wacht op ons...
Vanmorgen tegen 10 uur zijn we, na een wonderlijke en ijskoude nacht (vanwege de airco die belachelijk laag stond) in Chiang Mai aangekomen. We hebben dus de nachttrein genomen, waarin de zitjes omgetoverd werden tot echte bedden, heel leuk. Handig voor de jongens, konden ze toch wat beter slapen dan wat ze anders in een bus hadden gedaan. We hadden namelijk aanvankelijk een busreis geboekt, maar na het horen van verschillende ervaringen hebben het toch om laten zetten in een treinreis. Maar goed, ik heb de hele vacantie nog niet zo'n slechte nacht gehad als deze nacht! Ik lag boven en slechts zo'n 20 cm van die achterlijke airco af! We hadden wel lange kleding meegenomen, omdat we inmiddels wel door hebben dat het ergens binnen vaak 'koud' is, maar dat ik ook sokken, een muts, handschoenen en een wollen deken mee had moeten nemen...nee, daar had ik niet aan gedacht! Tegen half 5 ben ik maar lekker bij Matthijs gaan liggen om weer warm te worden, die dat wel heel gezellig vond. De mannen hebben gelukkig eigenlijk allemaal wel goed geslapen. Jasper vond de trein helemaal geweldig! Hij had best nog wel de hele dag in de trein willen zitten!Wel fijn te weten voor de terugweg, dat gaat dan dus wel lukken. Gisteravond kon hij ook uit opwinding de slaap niet vatten. Matthijs wel, die lag als 1ste te pitten.

Maar nu dus in Chiang Mai bij een guesthouse met een klein zwembadje, jammergenoeg niet met een kindergedeelte. Ik denk niet dat we heel lang op dit plekje blijven, want Emile stoot steeds zijn kop tegen de deurpost, en Matthijs is enorm uitgegleden en op zijn snoet en elleboog gevallen. Die wordt nu al flink blauw en we zijn blij dat ie het niet gebroken heeft. Verder is het eigenlijk gewoon smerig in ons hutje met helemaal geen plek voor wat dan ook. Geen tafeltje, geen plankje of haakje aan de muur, etc. En als je onder de douche staat, spuit de straal horizontaal in je toilettas, die je net in de wasbak hebt gezet omdat het op de grond kletsnat werd... Niet echt superhandig dus, maar misschien zie ik dat nu zo, omdat ik slecht geslapen heb (in combinatie met de vervelende menstruatie die dus in Thailand ook helaas gewoon bestaat...).

Gisteren heb ik onze memorycards op cd gebrand (jaja), want we hadden alle kaarten al vol! (350 Mb in ruim 2 wkn). Ik stuur 1 cd-rommetje naar u pap, en een 2de reserve houden we bij ons. Laat u het effe weten als u het ontvangen hebt?! Zometeen ga ik een kaart van 1 Gb kopen, lijkt me errug handig.

Nu stop ik, want de jongens hebben er geen zin meer in, en ik eigenlijk ook niet meer. Doeidoei!
xxx Sylvia

PS Henk, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en een fijn weekend met samen (jullie gaan toch een weekend weg?)!
Papa, alvast een hele fijne verjaardag morgen!!! Sorry, dat we niet op visite kunnen komen, maar we zullen hier een feestje bouwen, okee?! XXX

  • 16 Februari 2006 - 09:39

    Jolanda:

    Hallo allevier!

    Fijn om te lezen dat jullie het zo ontzettend naar de zin hebben en dat het met de jongens allemaal zo goed gaat. Thomas, Noëlle en Esmée vinden jullie foto´s zo gaaf. Vooral Jasper op de olifant en Matthijs onder de modder op het strand. Esmée vindt het ook fijn om te horen dat Matthijs haar mist! (Ze heeft echter inmiddels nóg een grote liefde op school, Joep.

    Lief dat je aan de verjaardag van Henk hebt gedacht. En wij gaan inderdaad morgen weg, lekker een weekendje naar Duinrell. Hebben we alle vijf heel veel zin in. De kinderen verheugen zich enorm op het Tikibad. ´t Zijn maar vier dagen, maar het is net alsof je écht even op vakantie gaat. Nou, verder geen nieuws aan deze kant.

    We blijven jullie volgen!

    Groetjes en veel liefs van Jolanda

  • 16 Februari 2006 - 12:32

    Mama Vogel:

    Fijn dat we weer wat van jullie horen,en dat jullie zo genieten.Wij genieten natuurlijk met jullie mee.Hoe gaat het met Matthijs?,eet hij al wat anders dan brood met pindakaas? Nou,geef de jongens een dikke knuffel van oma,ook voor jullie natuurlijk.
    Dooeeeg!!

    Mama.

  • 16 Februari 2006 - 16:58

    Frieda:

    Hoi Sylvia,

    Fijn dat deze boottocht goed verliep en dat je zonder angst en beven (zoals bij de vorige boottocht)van de bezienswaardigheden kon genieten.

    Arme Emile, ik zie het helemaal voor me, dat je je hoofd telkens tegen de deurpost stoot. Ja jongen, de guesthouses zijn helaas niet(altijd) op jouw lengte gebouwd.

    Jasper, wat fijn dat je de treinreis heel leuk vond.
    Had je echt nog een hele dag in de trein kunnen zitten? Kan ik me echt niet voorstellen.

    Lieve Matthijs, wat erg dat je bent uitgegleden.
    Ondanks de blauwe plekken kun je toch nog wel met Jasper samen spelen?

    Sylvia, ik heb 't idee, dat jullie gauw naar een volgende plek gaan. Er zit een melancholiek in je verhaal over de guesthouse.
    Maar dat kan met "moeder de natuur" (hahaha) te maken hebben.(vast wel)

    Geniet lekker nog van de laatste dagen in Thailand.

    Veel liefs,groetjes en een
    dikke knuffel voor jullie alle vier,

    xxx Cees & Frieda

  • 16 Februari 2006 - 18:53

    Robbert En Sanne:

    Lieve Sylvia en de jongens,
    vandaag voor het eerst op jullie site gekeken. Ik was er zeg maar niet zo vroeg bij. Erg leuk om jullie verhalen te horen die me hier en daar erg bekend voorkomen
    van onze eigen reis in Thailand. Grappig om te lezen hoe jullie het ervaren. Goed om te horen dat het zo goed gaat met de jongens, fijn hoor! Emile bedankt voor het sturen van je mailtje! Erg mooie foto's in het album! Nou ik schrijf een volgende keer weer meer, heb al lang achter de computer gezeten om alle verhalen tot nu toe te lezen. Jullie hebben al veel geschreven zeg...
    Veellefs, groetjes, Sanne

  • 16 Februari 2006 - 21:57

    Seppo & Eugène:

    Hallo, hallo,

    Weer gezellige verhalen, wat schrijven jullie toch leuk, een genot om te lezen, we zitten soms hard op te lachen. Dat Emile z'n hoofd stoot heel vervelend maar ik moest direct denken aan een lantarenpaal in Delden (vele jaren geleden) misschien weet Emile het ook nog .. hij kon dat verhaal met erg veel humor vertellen. Hopelijk is Matthijs snel z'n blauwe plekken weer vergeten en huppelt hij snel weer vrolijk verder. Fijn dat de jongens zo lief zijn en ook genieten. Dikke kus voor allemaal, Seppo & Eugène

    Opa Vogel, VAN HARTE GEFELICITEERD!

  • 17 Februari 2006 - 12:52

    Angela:

    Hoi Sylvia, Emile, Jasper en Matthijs. Hier dan eindelijk een berichtje van mij. Vanaf het begin heb ik jullie verhalen met veel plezier gelezen, maar zoals jullie misschien wel weten, ben ik niet zo'n schrijver. Daarom zullen jullie van mij ook niet zo vaak een reactie ontvangen als van de rest van de familie. Wel wil ik laten weten, dat ik de verhalen trouw volg en dat ik het super leuk vind deze te lezen. Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben. Vooral ook, dat Jasper en Matthijs het zo leuk hebben is echt geweldig.

  • 17 Februari 2006 - 12:54

    Angela:

    Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's. Heel veel plezier verder en veel liefs,
    Angela

  • 18 Februari 2006 - 12:39

    Silvia Van Dam:

    Hee hallo,

    Lees regelmatig jullie verhalen en geniet dan van afstand mee!

    Heerlijk sylvia, om te lezen dat het weer goed met je gaat en dat jullie lekker met jullie gezin genieten van jullie reis!

    Heel veel reisplezier nog en ik blijf regelmatig lezen.

    Groetjes Silvia en natuurlijk ook van de andere van Tibia!

  • 18 Februari 2006 - 19:56

    Sabine:

    Hoi Sylvia,
    Bedankt voor je card. Ik ben al helemaal over en nog flink aan het klussen. Ik heb gisteren al een bericht op de website achtergelaten bij 12 februari.
    veel plezier,
    Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij gaan met ons 4 tjes een unieke reis maken van 4 maanden naar Thailand, Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie. Het wordt vast onvergetelijk!!! :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 108955

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: