The Cow, the Rabbit and the Possum... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu The Cow, the Rabbit and the Possum... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

The Cow, the Rabbit and the Possum...

Door: Sylvia & Emile

19 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nog steeds onderweg van het zuiden naar Hamner Springs. 'smorgens ga ik het dak van de camper op om het dakraampje vakkundig te repareren met cellotape.
Pas tegen de middag rijden we verder. Het landschap onderweg is mooi, glooiend en er staat weer veel wind. Alles lijkt goudgeel en bruin. In het voorjaar zal het hier prachtig groen zjin, het is een erg droge zomer geweest.
Verderop maakt de goudgele lage begroeiing plaats voor steeds meer groen en bomen.
Opeens zien we aan de kant van de weg een heleboel wollige schapen staan. Even een stukkie terug,want dit is weer erg leuk om te zien! Mooie schapen.

Weer later zien de jongens in een dorpje een speeltuintje...ach...'t is toch tijd om een boterhammetje te eten...dus stoppen maar! De jongens vinden het fijn om lekker buiten te kunnen ravotten. De speeltuintjes en openbare voorzieningen zijn iha erg goed verzorgd hier. Jasper heeft een blaar op z'n hand van het kabelbaantje en het 'slingeren'. Weer 'ns een ijsje and off we go.

Tegen 18.00 uur zijn we in Hamner Springs en na even zoeken vinden we een prachtig plekje om te kamperen en te wandelen. s'Avonds gaan we nog eventjes een stuk het bos in met onze headlight's op de kop. De jongens vinden het weer geweldig en het is erg spannend in het donkere bos. Het is stikdonker geworden als we terugkomen.

De volgende ochtend ontbijten we gezellig met de Duitsers met wie we de avond daarvoor hebben staan kletsen. Het klikte wederom. Het regent en we hebben ipv buiten aan de picknick tafel in de camper ontbeten. Het bed wat we normaal bed laten hebben we omgetoverd tot banken en 6 persoons eettafel! Het was erg gezellig en we hebben veel gelachen.
Rond 11.00 uur was het droog en hebben we een prachtige wandeling gemaakt van ongeveer 2 uurtjes. Rond 14.00 naar de zwembaden. Het was heerlijk, hoewel het buiten behoorlijk koud was. Sommige van de baden ruften door het zwavel naar rotte eieren maar zijn heerlijk warm (tot 41 gr). Voor de jongens is het speelbad natuurlijk het leukst, voor ons niet, want het is maar 29 gr.. Dat vonden wij toch wel kei-koud!
Gebleven om een hapje te eten, daarna nog een keertje de plomp in. Pas om 19.00 aangekleed en naar ons 'huis' gegaan.

De jongens in bed gelegd...wij gaan rijden richting Kaikoura. Vanwege de lange rijtijden rijden we soms 'savonds een stukje. Gezien de hoogteverschillen en de haarspelbochten nemen we aan dat de route erg mooi moet zijn. Het echter zo donker dat we geen klap zien.
Deze vast peperdure Mercedes-camper heeft verlichting die niet kan tippen aan die van mijn Fiat, dus rijden we heel rustigjes door de donkere nacht, over kleine landweggetjes over bergen en langs afgronden.
Ineens schrikken we ons wezenlijk van een enorme cow op de weg. Gelukkig missen we hem of haar op een haar na. De adrenaline druist door onze aderen!
Later in de donkere nacht ontwijken we nog eens een rabbit, een possum, een egel en een of ander stinkdier-achtig beest.
Alles is weer goed gegaan en we vinden een prima overnachtingsplaats vlak bij Kaikoura, strand en zee op loopafstand!