2de paasdag - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu 2de paasdag - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

2de paasdag

Door: Sylvia

18 April 2006 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!
Iedereen een fijn Pasen gehad? Wij wel. De 1ste paasdag stralend mooi BBQweer, de 2de paasdag echt herfstweer, dus regen! Echt een dag om naar een museum te gaan. Peter en Luke bleven thuis, Christine en wij 4tjes gezellig naar het South Australian Museum hier in Adelaide. Heel leuk! De museums hier in Australie zijn vrijwel altijd gratis, en dus heel makkelijk 'even te doen'. Dan is het ook niet erg als de kinderen er na een uurtje al genoeg van hebben. Dat moeten ze in Nederland eigenlijk ook doen, dan zouden er veel meer mensen een museum bezoeken. Wij vonden het in ieder geval erg leuk en boeiend. Veel gezien en gelezen over de Aboriginals. Wel heel verdrietig eigenlijk om te zien hoe die ontwikkeling is gegaan, en nog steeds gaat eigenlijk. En dat in relatief zo'n korte tijd. Wekt nog meer vragen op en we praten er een poos over na. Het is leuk om het met verschillende mensen hier over te hebben, ook met de Aussies zelf. Matthijs vond het ook allemaal mooi om te zien, en wist van alle aboriginal-materialen wel iets te maken... dat is dat en dat ik daarvoor... :) Scheetje.
In het museum waren ook veel dieren, van dino's en haaien en andere zeegriezels tot olifanten, kangaroos heel veel papagaaien. Erg leuk! Jasper en Matthijs vonden het ook heel leuk, maar na een 6 meter lange en enge inktvis had Jasper er genoeg van!

's Avonds kwam de overbuurman eten (Emile en Christine samen lekker gekookt) en dat was ook beregezellig. Na 5 flessen wijn was de geslaagde avond voorbij. Arme Peter en Gavin: zij moesten de dag erna weer gewoon werken. Wij gelukkig niet. :)

Het engels praten gaat steeds makkelijker, hoewel we het meeste lol hebben met het letterlijk vertalen van het nederlands naar het engels (wait biens, second peesdee, etc etc, staat op papier niet zo grappig) :)

We hebben het erg gezellig en we voelen ons helemaal thuis. Ik denk inderdaad dat de levende griezels hier wel zullen wennen na een tijdje. Maar zover is het bij ons nog niet.

Nou doei maar weer! XXX Sylvia

• 19 April 2006 - 16:51

Seppo & Eugène:

Het blijft genieten merken wij. Paasdagen in NEDERLAND waren geweldig kunnen wij wel zeggen. Geen BBQ maar wel verse Hollandse asperges (je zou er voor thuis kunnen komen) en mooi weer. Veel gewandeld en veel gelachen samen met Loek. Het zijn andere indrukken als in dat verre bijzondere land maar wij hebben het hier ook echt naar onze zin. De groeten van de kerels uit Twente