Tropische warmte - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Tropische warmte - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Tropische warmte

Door: Emile

01 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

De landing voor Kuala Lumpur is ingezet.
De piloot spreekt tot de passagiers, bericht over de omstandigheden tijdens de descent, de lokale tijd en het weer. We kijken elkaar aan! 'Hebben we 't goed gehoord? 39 graden?'
Tjeemig, kom je uit een herfstig fris Australie, krijg je in de laatste etappe nog even echt te weten dat je in de tropen bent!
Geweldig!

Het was vandaag een heerlijk dagje.
De warmte zoals die hier in de tropen is, met de hoge vochtigheid, het is toch echt zoiets speciaals. De atmosfeer alleen al, roept herinneringen en speciale gevoelens op.
Hoewel erg warm en een beetje zweterig, is het heerlijk om hier te zijn. En zoals mijn lieve Sylvia al schreef, we hebben iets met Azie. Dit zal ook beslist niet ons laatste bezoek zijn! De sfeer, de geuren, we genieten nu al weer met volle teugen. De laatste 3 dagen zaten we in Australie toch met wat getemperde gevoelens, maar we zijn nu toch weer helemaal opgeladen voor een nieuw avontuur.
Het hotel bevind zich aan de rand van het centrum van KL en de skytrain is om de hoek. Vandaag lekker geluierd en met de jongens in het zwembad gespeeld. In de namiddag even wat rondgesnuffeld in de directe omgeving van het hotel en heerlijk gegeten. De eerste tropische bui hebben we al gehad.
De eerste indrukken van KL zijn geweldig! Het lijkt een leuk verblijf te gaan worden.
Morgen is het mijn verjaardag. Leuk hoor!
Ik vierde dat al eerder in Zimbabwe, Mexico en Turkije.
We gaan na het ontbijt lekker met de skytrain naar KLCC en zullen daar wat rondstruinen. Uiteraard zullen we de Petronas twintowers bezoeken en eindigen in Chinatown, om daar hopelijk de dag heerlijk in een van de vele eetstalletjes af te sluiten.
Ik heb er keiveel zin in!

• 01 Mei 2006 - 14:28

Sil:

Hoi,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heeft het hotel waar jullie zitten een website? Wij ( partner, onze twee dochters ( 7 en 4) gaan in juli naar Kuala Lumpur! Ben dus extra benieuwd naar jullie verhalen van de komende tijd.
    ( ik 'ken' jullie van de Yahoo lijst).
    Lieve groet, Sil.

• 01 Mei 2006 - 17:30

Omama:

gefeliciteerd met je verjaardag we nemen wel thuis een borrel.Groetjes

• 01 Mei 2006 - 18:12

Marianne T:

Hoi aziegangers!
    Van harte gefeliciteerd met Emile's verjaardag!!Lang zal hij leven, lang zal hij leve.....enz. Hier gaat het overmorgen zomeren zeggen ze!!!! Eindelijk, tot leess
    liefs marianne

• 01 Mei 2006 - 18:16

Oscar:

Hoi Emile,
    Hier ben je nog niet jarig (1 mei, 20:15), maar als ik het goed heb, is het bij jullie al 2 mei! Van harte gefeliciteerd dus (alle 4). Ik zal er één op jullie drinken. De knuffel hou je tegoed. Groetjes van Suus, Robert en, Mark.
    Liefs,
    Oscar

• 01 Mei 2006 - 18:32

Ingrid:

Hoi,
    Emile, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele fijne dag gewenst. veel groeten,
    Maarten, Ingrid en Thomas

• 01 Mei 2006 - 19:21

Sampie:

He bikkel,

Van harte met oe verjaardag. Neem het er onmeunig van.

Groetjes van je oude vriend uit de Haydnlaan

• 01 Mei 2006 - 21:09

Adri En Janneke:

Hello mates!

Emile, van harte en nog vele jaren (in the backyard? wherever!).
    Al lekker gegeten op je verjaardag?
    Die outback lijkt ons wel wat, daar gaan wij ook een keer naartoe. Kamperen met de tentjes? Lijkt zo te zien op de Afrikaanse bush.

Groetjes aan allemaal en tot gauw mails.

A&J

• 01 Mei 2006 - 22:19

Petert,Christine & Luke:

Van Harte Gefeliciteerd, Emile! En natuurlijk een hele fijne dag met je gezinnetje toegewenst! Wij zullen hier een stukje taart voor je eten....
    Fijn dat jullie het Azie gevoel meteen weer hebben. We wachten op de foto's. Leuk!
    Doe het rustig aan! Heel veel liefs

• 01 Mei 2006 - 22:48

Jocelyn & Stefan:

Emile, van harte hoor en nog vele jaren!!! Wij zullen de taart met Chris, Peter en Luke delen. Het is hier wat druilerig weer en zeker geen 39 graden! Toch fijn om nu een keer echt in de zomer jarig te zijn toch? Geniet ervan, maak er een mooie dag van met z'n allen!

• 02 Mei 2006 - 07:30

Paula:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Geniet ervan en maak er maar een dag van om nooit te vergeten!! Liefs paula

• 02 Mei 2006 - 09:04

Michael:

gefeliciteerd emile in love

• 02 Mei 2006 - 10:25

Thomas:

Hoi allemaal.

Gefeliciteerd met je verjaardag Emile.
    Ik hoop dat jullie het daar nog steeds leuk hebben.

Bij ons is het weer ook wat beter geworden(maar lang niet zo warm als bij jullie.)

Mooie foto's van die dieren.

doei doei. Groetjes van thomas.

• 02 Mei 2006 - 12:06

Michael:

bedankt voor de taart :)

• 02 Mei 2006 - 17:36

Sandra:

Van Harte en een fijne verjaardag, doen we hem in Nederland dunnetjes over????
    Wij zullen er een op je drinken.
    xxxx Sandra en Bernd Martijn en Anouk

• 02 Mei 2006 - 17:50

Aly En Rene:

Hallo reizigers,
    Emile van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen een borrel op je drinken. (Geen barbeque in Victoria Falls dit keer). KL is ook indrukwekkend.
    Het wordt hier ook 25 gr. dus wie weet is straks de overgang nog redelijk. Veel plezier!
    Aly en Rene

• 02 Mei 2006 - 18:09

Angela:

Hoi Emile, Sylvia, Jasper en Matthijs. Allemaal van harte gefeliciteerd en natuurlijk in het bijzonder Emile. Ik drink vanavond nog wel een wijntje op jou verjaardag. Hartstikke fijn om steeds te lezen dat jullie reis zo top verloopt. Nog heel erg veel plezier verder en geniet er nog maar lekker van. (Gelukkig wordt het hier ook eindelijk een beetje zomer. We zijn er wel aan toe zo langzamerhand.) Natuurlijk krijgen jullie ook de felicitaties en groetjes van Paul, Rosanne en Tim.

• 02 Mei 2006 - 18:45

Sanne:

Lieve Emile,
    heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.... Ik lees alle verhalen, ben minder goed in mailtjes terug, maar het is erg leuk jullie te volgen, zal dat nog gaan missen als jullie terug zijn, maar dan kan ik jullie weer "life" gaan volgen. Groetjes en dikke kus voor jou, Syl en de jongens! Groetjes, Sanne.

• 02 Mei 2006 - 20:58

Frank En Esther:

Voor wat dagjes op een tropisch eiland: Langkawi, Mutiara Burau Bay. Een leuk resort waar wij onze reis begonnen...

• 03 Mei 2006 - 21:00

Seppo & Eugène:

Late reactie maar ik moet altijd wat schrijven, gewoon zomaar even dat ik het fijn vindt dat jullie weer veilig met alle "bandjes" op de grond staan. Maak ook van het bezoek in dit land weer iets bijzonders. Eugene

• 03 Mei 2006 - 22:01

Marianne G.:

Hoi globetrotters,

Allereerst, Emile: Van harte gefeliciteerd! Time flies, letterlijk en figuurlijk in jullie geval. Hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad met Syl en de jongens.
    Toch wel fantastisch om zo van het ene naar het andere continent te vliegen en opnieuw een totaal ander weer en sfeer te proeven. Eindelijk, eindelijk hebben wij hier ook wat aangenamere temperaturen. Tafel, stoeltjes en bloemetjes zijn buiten gezet en heel Nederland geniet van het lang gewenste lenteweer. Ik heb deze hele week vrij, dus val met mijn neus in de boter. Ben gisteren met Marijke naar Doel bij Antwerpen geweest om wat foto's te maken voor één van de eindexamenprojecten. Marijke tracteert mij vrijdag op een avondje "Slagerij van Kampen" in het Musis Sacrum te Arnhem. Heb daar echt zin in. Bart is inmiddels met zijn lessen begonnen voor vrachtwagenchauffeur. 1 Theoriediploma heeft hij inmiddels te pakken. Vrijdag a.s. moet hij weer een examen doen, wel een pittige: techniek. Hoop voor hem dat hij slaagt en anders komt er wel een nieuwe kans. Overdag werkt hij en 's avonds heeft hij 4 uur les. Zijn dagen zijn dus wel gevuld.
    Inmiddels werk ik nu een maand 40 uur p.w. en het bevalt prima. De knop daartoe had ik al eerder omgezet en ik merk er eigenlijk niets van. Het scheelt natuurlijk enorm dat ik nu het "rijk" thuis alleen heb en dus de enige vervuiler ben (niet dus, jullie kennen mij wel).
    Wens jullie nog heel veel reisplezier de komende weken.

Veel liefs en XX voor allemaal.

Marianne

• 21 Mei 2006 - 12:32

Theo En Ans:

Emiel van harte Gefeliciteerd met je verjaardag Veel Gezondheid,Liefde en Geluk.
    Wij zijn een beetje laat met de reactie, maar zijn in Zeeland geweest daarna weer de Hollandse drukt, dus nu ben ik er voor gaan zitten en ga al jullie berichtjes lezen. Wel zuur, als ik nu van elende binnen achter de cp zit omdat het weer zo slecht is, maar brengen jullie a.u.b. het zonnetje straks maar mee.
    Veel plezier daar in het verre Azië, maar zoals we kunnen lezen zal dat zeker weer lukken.
    Groetjes xxxxTheo Ans