Lekker relaxen & echt vakantiegevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Lekker relaxen & echt vakantiegevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen & echt vakantiegevoel

Door: Emile

15 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

What can I say....
't is gewoon heerlijk relaxed hier.
We hebben al 2 keer ons verblijf verlengd op dit heerlijke tropische plekje. Dit eiland vol jungle, brandende tropische zon (& af en toe echte tropische buien) en bijbehorende temperaturen (rond de 34 gr), een hutje (nog geen minuutje lopen van de beachfront) met uitzicht op de zee en wat trosjes coconut-eilandjes... daar wil je best eventjes wat langer verblijven. "HET IS HIER FANTASTISCH" zou meneer Ursul de Geer gezegd hebben, en dat is het ook! Eten is nog steeds elke dag een feest en dat begint al bij het verrukkelijke ontbijtbuffet waarbij we ons tegoed kunnen doen aan complete Englisch style breakfast maar ook aan allerlei lokale Maleisische en Aziatische gerechten. Dat vinden wij helemaal niet erg... nee nee, wij gaan er helemaal voor! Wij zitten 'smorgens al aan de rijst of noodles vergezeld door de heerlijkste curry's, groenten- kip- of beefgerechten... om te watertanden. Vers tropisch fruit... Oooh wat is dit een feest. Als afsluiting een lekkere koffie (vers gemalen), mjammie!
Ja, en dan de dagen, om die door te komen, pffft... da's wel errug lastig... want gaan we eerst in de pool, of eerst naar het strand? Ja, ons brein wordt hier zwaar op de proef gesteld om keuzes te maken!
Nee, het is echt heerlijk.
Dit is vakantie, tot nu toe hebben we gereisd. Toch wel een verschil, en toch ook heel welkom!

• 15 Mei 2006 - 13:14

Remco En Sigrid:

Dat wordt nog serieus afkicken dan over een paar weken. Geniet er nog maar van de laatste paar dagen.

En een tijdje terug had je het over de verkeersregels in Australie: Wel, inmiddels zijn ook de straten in onze Weezenhof flink onder handen genomen. Tussen de entree van de wijk en jullie huis zitten nu 3 of 4 verkeersdrempels, is het een 30km zone en zijn alle voorrangsregels omgedraaid (alle zijstraten hebben voorrang). Duidelijk even wennen, met veel bijna-aanrijdingen.

Anyway: Jullie zitten nog lekker ver weg van dit gezeur over niks. Geniet van je laatste 2 weken (wat voor de meeste mensen nog steeds een volledige vakantie is!). We kijken uit naar jullie verhalen.

• 16 Mei 2006 - 08:45

Seppo & Eugène:

Na al dat reizen, continu nieuwe indrukken en al belevenissen kan ik me goed voorstellen dat jullie zeggen, "eventjes rust, ook meer tijd voor elkaar". Al met al, na drie en een halve maand reizen en onderweg moet je toch relaxen. Geniet er nog maar goed van. xxx Eugène

• 16 Mei 2006 - 19:01

Sandra:

Ik zit hier al te balen,
    moet zelf koken, kinderen op tijd op school, werken zwemles gymen Bernd sporten ik sporten enz. enz. Wlllen jullie echt niet ruilen?????
    En naar huis komen en hetzelfde ritueel overnemen? Nee hoor geniet nog maar lekker!!!!!!!
    grt Sandra.