Reis wordt helaas uitgesteld! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Reis wordt helaas uitgesteld! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Reis wordt helaas uitgesteld!

Door: Emile & Sylvia

01 November 2005 | Nederland, Nijmegen

Tja, helaas… een minder prettige mededeling op deze site… :( Onze reis moet voorlopig uitgesteld worden.
Een hoop mensen weten het al, maar hier toch even het hele verhaal:

Sylvia kreeg vorig weekend ineens puntbloedinkjes en blauwe plekken op met name haar benen, handen en in haar mond, waarvoor ze maandagmiddag na haar werk bij de huisarts was geweest. Dinsdagmiddag na haar laatste werkdag (ze had nl haar baan opgezegd), heeft ze bloed laten prikken en na een telefoontje 's avonds van de dienstdoende huisarts met een verontrustende lab.uitslag (erg lage hoeveelheid trombocyten (=bloedplaatjes) (25 ipv tussen 150-400) is ze woensdagochtend naar het ziekenhuis gegaan voor verder (bloed)onderzoek. Op dat moment konden ze nog niet zeggen of het om een aanmaak- of een afbraakprobleem van de trombo's ging. Na OZ op de 1ste hulp bleek na een paar ontzettende spannende en emotionele uren dat de andere bloedwaarden 'normaal' waren en er werd een diagnose ITP gesteld. Dit is een (hopelijk tijdelijke) auto-immuunziekte, waardoor haar eigen lichaam haar bloedplaatjes afbreekt. Dat houdt o.a. in dat er een groter risico voor bloedingen is ivm problemen met de stolling van het bloed. Voluit heet het Idiopatische Trombocytopenische Purpura, wat betekent dat er een tekort aan bloedplaatjes is door een onbekende oorzaak met een verschijnsel als o.a. die blauwe plekken en bloedpuntjes. Aangezien Sylvia een maand geleden een virusje heeft gehad, denkt men dat dat een oorzaak zou kunnen zijn. De milt (die de bloedplaatjes afbreekt) is als het ware wat in de war geraakt door dat virus.
Sylvia moest meteen blijven in het ziekenhuis (op haar 1ste 'vrije' dag) en er werd gestart met een flinke Prednisonkuur via het infuus. Gelukkig sloeg dit meteen goed aan en binnen 5 dagen waren de trombo's al tot binnen de normaalwaarden gestegen. Het afgelopen weekend mocht ze ivm het positieve effect van de Prednison al op 'verlof' tot zondagavond en vanmorgen (dinsdag 1 november) mocht ze met ontslag!!! Jippie! We zijn heel erg opgelucht dat er niet iets ernstigers aan de hand is en we zijn blij weer met ons 4tjes thuis te zijn. We zijn echt superbang geweest! :?

Dit hele verhaal houdt ook in dat onze reis die over nog geen 3 weken zou beginnen, nu voorlopig even niet doorgaat. We moeten helaas alles gaan annuleren... Sylvia mag vanaf morgen al afbouwen met Prednison, maar voorlopig zal ze het nog even moeten blijven slikken. En een wekelijkse controle bij de internist hoort daarbij. Bij het afbouwen controleren ze namelijk steeds de bloedwaarden, om in de gaten te houden dat er toch niet weer een tekort aan bloedplaatjes ontstaat. Er is namelijk een (kleine) kans dat het terugkomt. Daarbij komt dat door het gebruik van Prednison het immuunsysteem achteruit gaat en dat er daardoor een grotere kans is op infecties. De mogelijke ziektekenmerken kunnen door de Prednison worden gemaskeerd. De (sub)tropen zijn nu dus niet geschikt voor haar.

Hoe het 1 en ander er straks uit gaat zien (met Sylvia en de reis enzo) dat moet allemaal nog blijken. We hopen dat we over een paar maandjes alsnog op reis kunnen gaan. En dan zal de reis nóg bijzonderder worden en we zullen het dan nóg intenser beleven! Deze ellende heeft ons nog bewuster gemaakt van het hier en nu en het heeft ons en ons gevoel voor elkaar nog sterker gemaakt!

Zo, nu is iedereen weer op de hoogte.
Voor iedereen met nog een hoop mooie plannen en dromen voor ‘later’, willen we zeggen… "
“Later is allang begonnen! > Carpe Diem!”

En nog een hele mooie uitspraak:
"It takes rain :( and sunshine :) to make a rainbow!"

Heel veel lieve groetjes van ons enne... ;)
geef elkaar maar een extra dikke kus en een stevige knuffel !!!!

Liefs Emile Sylvia Jasper & Matthijs

• 02 November 2005 - 11:57

Silvia Van Dam (Tibia):

Joh, wat zullen jullie geschrokken zijn!!!

Gelukkig lijkt het nu de goede kant op te gaan, heel Tibia duimt voor jullie!

We denken aan jullie en hopen dat we snel te horen krijgen dat jullie in het vliegtuig naar jullie droom zitten!

Heel veel sterkte!

• 06 November 2005 - 10:46

Kedin:

Hallo daar!

Jeetje..wat een drama.
    Wat zullen jullie geschrokken zijn, en wat zal de opluchting groot zijn nu blijkt dat het (hopenlijk) allemaal weer goed gaat komen.
    We denken aan jullie en hopen dat jullie gezond en wel dan eindelijk van jullie grote droom gaan genieten.
    Doe het rustig aan en we blijven jullie volgen.

Dikke kus van de grote en kleine mensen van Kedin xxx

• 08 November 2005 - 08:34

Dac Team Beleving Het Honk:

Wij zijn blij te lezen dat het al weer beter gaat. We hopen dat jullie alsnog jullie droomreis over een paar maandjes kunnen gaan starten.
    lieve groetjes Het Honk