Uno enzo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Uno enzo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Uno enzo

Door: Sylvia

21 Februari 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hoi!
Na Emile zijn uitgebreide en smeuige verslag van het dagelijks leven hier (incl toiletgang), bij deze een eenvoudig berichtje van wat wij nog meer doen op een 'normale' dag.
Wij zijn vrijwel de hele dag met z'n 4 tjes bij elkaar en daardoor hebben we nu uitgebreid de tijd om spelletjes te doen! Zo hebben we al heel wat potjes 'uno' gespeeld. Zowel Jasper als Matthijs vinden dat superleuk: Adri, Janneke en Karlijn bedankt! Het enige is dat Jasper steeds 'unno' zegt, en Matthijs 'oeno', en daar hebben ze ellekekeerweer een discussie over! En aangezien je bij de laatste kaart 'uno!' moet roepen, blijft het 't hele spelletje een 'hot item'. Emile en ik hebben 's avonds al een paar keer gekaart (jawel, die met de hollandse molentjes: andere buurtjes ook bedankt! (hoewel we wel moeten opbiechten dat het hollandse wekkertje nog thuis is...) Wat wel lastig is dat we de spelregels allemaal niet meer precies weten, maar we komen een heel eind. We hebben ook nog geyatzeet! Dat was lang geleden! Ook erg leuk. Verder hebben Emile en ik al veel gelezen en helaas heb ik m'n Harry Potter alweer uit (snik) en ook Emile is klaar met zijn Da Vinci Code. Daar kan ik nu mooi in beginnen. Emile heeft ook een poging gedaan om Harry Potter te gaan lezen, maarja... om nu met het laatste deel te beginnen terwijl je de rest niet gelezen hebt... da's toch jammer, niet?
Verder probeer ik elke keer een goed moment te creeren om met Jasper aan zijn schoolwerk te werken. Aan de ene kant lukt dat best aardig, we lopen slechts 4 dagen achter, maar aan de andere kant is het lastig om een goed plekje te vinden waar je ongestoord kunt werken. Dus de afleiding is erg groot. Ik denk trouwens dat dat straks in de camper in Nieuw Zeeland wel beter gaat lukken (gewoon onderweg). Gelukkig blijft Jasper zijn schoolwerk erg leuk vinden. En met 'uno' spelen, reken we trouwens ook volop, net als met geld betalen enzo. Komt goed!

Vandaag weer lekker aan het zwembad gekeuveld. Emile is 's middags naar de stad geweest, was leuk. Vanavond zijn we met z'n allen weggeweest...eerst eten bij...durf ik niet te zeggen. Daarna naar de avondmarkt, wauw wat een mooie dingen. We hebben een heel mooi beeld gezien, prachtig houtsnijwerk. We denken eraan dat te laten verschepen naar Nederland... Moeten we nog even een nachtje over slapen.

Op dit moment zit ik alweer 2 uur in het internetcafeetje, omdat ik terwijl ik dit schrijf, ook bezig ben met het plaatsen van foto's. Dat duurt erg lang, dus verder dan het suikerwerk in Ayutthaya ben ik niet gekomen. Maar toch wel leuk denk ik. De rest komt nog. Maar nu stop ik ermee, het loopt hier tegen 12en dus duik ik zo lekker m'n bedje in.

Groetjes Sylvia xxx

PS Thomas, de kindjes vinden de speeltjes erg leuk. Eergisteren in een bergdorpje graaiden 2 kindjes alles uit het bakje, zo mooi vonden ze het. Het was niet zo handig van ons om het hele bakje te laten zien. Gewoon 1 speeltje geven is beter. Maar we hebben nog een boel over om weg te geven. Blijft leuk, ook omdat Jasper en Matthijs dan meteen contact hebben met de kindjes. Maar we kunnen niet gewoon met ze praten, dus dat is een hoop handen en voetenwerk, heel leuk.

• 21 Februari 2006 - 17:54

Schotland 2006:

Bedant voor jullie trouwe berichtgeving. Ik check het nu elke dag wel even. Blijf genieten!

Voor Emile even een update van de Schotlandgangers: Gisteren weer terug van een zeer geslaagde trip. Hoogte (en diepte-) punten: Een dag regen bij 1 graad, volledige whiteout op 1120 meter, 2 volle dagen op sneeuwschoenen in de zon, de mooiste melkweg die ik ooit heb gezien (20 minuten gekeken bij -10C), 1000 herten en een paar pints in de pub aan het eind. En bovenal weer veel ideeen voor 2007.

Maar we misten je superlatieven en sigaretten! Volgend jaar ben je er weer bij.

Groeten, Remco, Edser, Anton, Freek, Sander, Harm-Jan

• 21 Februari 2006 - 18:39

Mama:

Hoi Lieverds,
    Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt echt gaaf en wat heeft Emile prachtige benen en Sylvia hoe gaat het met je bloedneus,is alles weer goed? Nou een dikke knuffel voor allemaal groetjes van opapa en omama

• 21 Februari 2006 - 19:26

Rene En Aly:

Hallo trotters.
    Met veel plezier volgen we jullie belevenissen in Thailand. Emile, die oranje broek die je op 1 van de foto s draagt komt ons zo bekend voor. Is het die uit Afrika??
    Geniet van jullie reis samen met de jongens. Er staat jullie nog veel leuks te wachten. Groeten Rene en Aly

• 21 Februari 2006 - 20:56

Sandra:

Hallo genieters !!

Twee dagen niet op internet en je loopt meteen hele verhalen mis dus ik had weer een hoop te lezen. Jullie maken er echt een allemans dagboek van.
    Leuk hoor.
    Op naar het volgende verhaal.
    xxx vanuit Nijmegen

ps Gordon en Joling hebben nu wel gemist (nou ja, ik zou ook liever in verweggistan zitten).

• 22 Februari 2006 - 10:23

Kinderen En Ati:

dag jasper,we staan en zitten allemaal bij de computer. we hebben net gelezen dat je vaak uno speelt en dat is jouw rekenwerk.wat hoog op die olifant. is dat eng?de narcissen zijn bijna uitgebloeid. ze zijn prachtig.wij lezen in ons eerste groene leesboek. koen heeft nu een nieuwe bril.we missen jou wel maar we zien je vaak op de foto's. vrijdag is het carnaval. gaan jullie dat ook vieren?na carnaval hebben we een week vakantie... joepie!heel veel liefs van ons allemaal
    doe ook de groetjes aan papa,mama en matthijs. alaaf.

• 22 Februari 2006 - 19:51

Seppo & Eugène:

Leuk dat Jasper en Matthijs contact maken met andere kinderen. Spelen ze daar dan ook mee of is het contact alweer snel voorbij? Wat wij jullie ook willen laten weten is dat wij met z'n tweeën op stap zijn geweest voor kleding en ringen voor de maand september. Heel erg gezellig en waarschijnlijk ook al geslaagt ... alles even laten bezinken! Liefs Seppo & Eugène

• 23 Februari 2006 - 10:09

Frieda:

Lieve Sylvia,

2 uur in het internetcafeetje om ons verslag te doen van jullie verblijf in Thailand. Bewonderenswaardig! Je had ook aan de Da Vinci Code kunnen beginnen.

Ik vroeg me al af hoe ver de vorderingen van Jaspers schoolwerk zouden zijn. Als je in Nieuw Zeeland bent, kun je in de camper
    veel beter de lesstof doornemen (zegt Juf Frieda)
    Geniet nog van de laatste dagen in Thailand. Ik moet nu snel naar m'n werk, moet tot 21:00 uur werken. 't Liefst had ik
    nog de foto's willen bewonderen, maar dat ga ik dan maar vanavond of morgen bekijken.

Veel Liefs en een dikke zoen voor jullie alle 4.

Cees & Frieda

• 23 Februari 2006 - 21:20

Janneke En Adri:

Lieve Sylvia, Emile, Jasper en Matthijs,

Hartstikke leuk al die berichten. Nu volgen we jullie op de voet.
    Jullie maken wel vanalles mee zeg.
    Jullie verzamelen toch wel genoeg recepten daar, want die willen we ook wel eens proberen als jullie terug zijn (dan koken wij wel).
    Het lijkt ons heel apart om de hele tijd met z'n 4-tjes te zijn, te midden van een hele andere cultuur. Geniet er maar van!
    Karlijn vond het heel leuk om Matthijs en Jasper op de foto's te zien. En ze zei: "maar ik zou het nog leuker vinden om hen in het echt te zien." Karlijn speelt ook veel 'oeno'. Morgen carnaval op school, Karlijn is cheerleader. We hebben vanavond geoefend (zingen, dansen, springen, bier hijsen en zo).
    Hier gaat alles goed, ook met jullie huis, levende have en zo.

We reageren gauw weer.
    Tot dan weer een goede tijd gewenst!

Janneke, Adri en Karlijn

• 24 Februari 2006 - 10:03

Michael:

en, al een massage gehad?