Strand en zee in Manly en Curl-Curl - Reisverslag uit Manly, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Strand en zee in Manly en Curl-Curl - Reisverslag uit Manly, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Strand en zee in Manly en Curl-Curl

Door: Emile

28 Maart 2006 | Australië, Manly

28 & 29 maart

Gisteren de camper opgehaald.
Weer problemen met de creditcards. Kloten! Waar heb je die dingen voor... allemachtig.
Ik heb een daglimiet vanwege de praktijk die ik hier niet eens durf te noemen, en een paar honderd dollar betalen met de creditcard lukt niet eens. Dat was in NZ ook al zo. Ook de cc van Sylvia doet geen f....
We begrijpen er geen hol van en het is buitengewoon frustrerend. Ik zal maar eens een hartig woordje met de bank gaan spreken!

De camper is brandnew en weer een prachtige wagen. Helaas is het geen automaat zoals in NZ, dat vind ik toch wel zo luxe rijden. Ik moet errug wennen aan het schakelen. Tjeemig wat een vreselijke klere-pook & koppeling zeg, allemachtig! De veer van de koppeling is zooo strak dat na een kwartier al spierpijn in je poot hebt en het koppelmoment is dusdanig scherp dat de camper als een kangaroo over de straat springt bij de 1e en 2e versnelling. De pook is zo'n ouderwetse vrachtwagenfallus die uit de bodem komt. Tegenwoordig heb je ook in dit soort bussen gewoon een dash-pookje, behalve deze. De bak is dusdanig gevoelloos dat het iedere keer een verrassing is in welke versnelling je na scakelen zal zitten. Vooral fijn als het keidruk is en op steile straatjes...poeh wat een stressbak zeg! De helft van de keren dat je verkeert schakelt valt de motor ook nog uit...sta je daar na een aantal stuiptrekkingen weer stil op de middenbaan van een driebaans 80 km/h weg of midden op een drukke intersection. Lekker hoor! Dit is de eerste stress-ervaring sinds 2 maanden...and it sucks!
Sydney is groot... erg groot... en na drie uur door de stad rijden ben ik zeiknat van het zweet en doodmoe van de stress die het me oplevert.... helaas.

Sydney is een fantastische stad, maar geen leuke stad om te rijden.
De rit gaat oa door het Hill's-district. Niet verkeerd. Allemaal prachtige groene lanen in de heuvels, prachtige huizen. Net als in NZ is bijna alle woningbouw hier vrijstaande laagbouw. Ondanks de enorme hoeveelheden asfalt en beton is er in deze stad veel groen en water, heel mooi, ook in de suburbs.

In Manly eten en spelen we wat aan het strand. Het is een mooi strand aan een groenstrook en een boulevard-achtige av..
We vinden in Curl-Curl een overnachtingsplek op loopafstand van de ocean aan een schitterende baai.

De volgende dag houden we een rustig dagje aan het strand. Het is zeker 30 gr. en de hemel is strakblauw. Het prachtige strand is eigenlijk gesloten maar we trekken ons er niets van aan. De reden is onvoorstelbaar hoge golven die nu deze stranden bereiken als voortvloeisel van de tyfoons die ten noorden van hier, de kust bijna 2 weken hebben geteisterd.

De golven zijn letterlijk huizenhoog en hele massieve muren zee komen onheilspellend en dreigend op de kust af. Het is af en toe een beetje beangstigend en de beelden van de tsunami doemen op. Het is een onvoorstelbaar spectaculair gezicht wanneer de de golven links en recht van de baai op de rotsen breken. Wat een natuurgeweld! Het geluid van de golven en het breken ervan is af en toe bijna oorverdovend!
Het is zo spectaculair dat het ons de rest van de dag blijft boeien.
We genieten van het zonnetje en spelen met de jongens in het zand.
Sylvia geniet obvious ook nog van de mooie stoere beachboys die de golven op hun surfboards proberen te trotseren.
Ze glimlacht ervan... maar helaas is het dus niet om mij.

• 14 April 2006 - 16:42

Seppo & Eugène:

Stress is je dus onbenkend geworden, bijna zou ik zeggen..."daar blijven", maar dat zal ik absoluut niet willen. Het leven is hier gewoon hier wat drukker en je hebt wat meer verpichtingen. De kalendermaand is bij ons bijna alweer helemaal blauw geschreven, het houdt niet op maar daarin tegen ook wel weer gezellig dingen want er zitten ook de nodige feestjes en andere gezellige uitjes tussen. Met de paasdagen komt onder andere Loek bij ons en we gaan aan het einde van de maand een paar dagen naar Engeland, daar kijken we echt naar uit. Voor juliie geniet lekker verder en geweldig dat het zo goed gaat met de jongens. Diike kus voor allen, Eugène

• 15 April 2006 - 13:12

Pieter En Linda:

Poeh he! ik heb er bijna een dagtaak aan om alles te lezen. Wel erg leuk, al die verhalen. Ik zie Syl al helemaal zitten grijnzen op het strand...haha. En ook heerlijk om te lezen hoe Emile zich lekker af reageert op de camper...Zorg er maar voor dat je nog een heerlijke stressloze periode hebt en probeer dat gevoel vooral heeeeel lang vast te houden als je weer thuis bent.
    Hele fijne paasdagen in Adelaide met jullie vrienden en we wachten met spanning op de foto's (no stress no worries mate!) Liefs Pieter en Linda