Van Adelaide naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Kuala Lumpur

Door: Sylvia

30 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een van-deur-tot-deur-reis van 14,5 uur zijn we gezond en wel in Kuala Lumpur aangekomen! Dat het hier warm is, zullen we weten, want bij aankomst was het hier 39 graden!!! Wow! Hot but nice!!!

Vanmorgen tegen 10 uur emotioneel afscheid genomen van Christine, Peter & Luke. De tranen met tuiten bleven nog lang prikkelen (lees 'stromen'). :( We gaan ze heel erg missen! We hebben ons bij hun ook zo thuisgevoeld, heel fijn! En we weten nu ook niet meer wanneer we elkaar weer zullen zien. Gek idee!
Lieve lieve Christine, lieve Peter en lieve Luke, nogmaals hartstikke bedankt voor de fijne tijd, en voor jullie vriendschap!!! We love you and we will meet again! XXX

In Adelaide waren we vanaf vrijdag met ons 9en, want ook Stefan (Christine's broer) en Jocelyn waren daar inmiddels ook aangekomen. Keigezellig! Zij zijn ook op wereldreis en we vonden het superleuk dat we hen ook bij Chris en Peter getroffen hebben. Gezellig met z'n allen een avondje kaasfondue en een avondje BBQ gehad. De jongens hingen zowat aan de lippen van Stefan, zo leuk vinden ze hem. Jasper en Matthijs waren er dan ook helemaal mee eens dat we elkaar in Nederland maar nog es moesten treffen! Dusse... date!

Zaterdag heb ik nog een ritje achterop de motor bij Peter gemaakt: Gaaf! Zowel de rit zelf als de Hill's waar we naar toe gingen was erg leuk en mooi! Ik vond het echt super! Wat heb je toch een gevoel van vrijheid op zo'n ding he?! Toch maar mijn motorrijbewijs halen dan???

Peter heeft ons naar het vliegveld gebracht. Christine zag dat niet zo zitten. Afscheid nemen... bah! :( snik.
Eenmaal in het vliegtuig hebben we heel sip naar het vervagen van Adelaide gekeken. Daar kwam gelukkig enthousiasme bij toen we boven de outback vlogen. Wat geweldig en wat indrukwekkend! Zoveel rood zand, rode duinen, oneindige vlakten, rotsen, zoutmeren en ver-ver-vergezichten. We hebben ongeveer 3,5 uur boven deze dessert gevlogen, echt fantastisch mooi! Emile en ik keken elkaar aan en we hadden allebei hetzelfde idee: hier komen we terug! Dit moeten we van dichtbij meemaken!

Toen we in Singapore aankwamen (7 uur later) zei Matthijs: "Nu al? Dat duurde helemaal niet lang !" Geeft wel aan dat de reis weer heel voorspoedig ging.
Pas in Singapore kregen we een wat lekkerder gevoel: het droevige gevoel van het afscheid werd opgefleurd door het Aziatische gevoel wat je meteen weer om je heen voelt zodra je daar bent. We zijn toch echt gek op Azie! Een heel bijzonder sfeertje!

Eenmaal op Kuala Lumpur Airport, was het ook nog een aardige rit naar de bagage. Wat een groot vliegveld zeg! Maar wel keimooi! De jongens vonden het allemaal erg mooi.
Grappig was dat de 1ste vraag in Thailand was of Jasper en Matthijs een tweeling zijn. En nu hier in Maleisie, als 1ste vraag weer hetzelfde! En toevallig was het een Thaise dame. En meteen weer voelen he! Aaien, knijpjes en bij de hand pakken enzo. Ze maken kennelijk weer indruk (blonde koppies?) Ik ben benieuwd hoe dit hier verder gaat en hoe de jongens daarop reageren.
Pas in de taxi onderweg naar ons hotel vielen Jasper en Matthijs in slaap (tegen 22.30 uur, Aus-tijd 00.00 uur), zolang hebben ze het volgehouden! Emile heeft Jasper slapend uit de taxi getild en naar de kamer gebracht. Hij is niet wakker geworden. Matthijs is daarentegen wel wakker en natuurlijk weer vrolijk geworden. Toen ik net de kamer uitging, was ie nog aan het donderjagen. :)

Onze 1ste indruk van Kuala Lumpur is goed. Ziet er heel gezellig uit, overal versierd met lampjes en vlaggetjes en natuurlijk overal palmbomen. Niet verkeerd dus! :)
Het hotelletje ziet er hartstikke leuk uit, met leuke binnentuin en zwembad, heerlijk. Morgen gaan we waarschijnlijk een dagje helemaal niks doen! Lijkt ons zalig, weer even bijkomen en de afgelopen tijd overdenken... Is ook nodig!

Nou allemaal, tot zover vandaag. Heel veel liefs van ons 4tjes enne tot ons volgende berichtje.

xxx Sylvia

• 30 April 2006 - 17:28

Pa&Ma Vogel:

Hallo Familie,

Hardstikke fijn dat jullie al zo snel de mogelijkheid hebben gekregen om een bericht te plaatsen. Is Azie dan toch een stap verder dan de rest van de wereld?
    Gelukkig maar,dan kunnen we met een gerust hart de komende tijd tegemoet zien.
    Nou, wij wensen jullie veel plezier de laatste vier weken,en pas goed op jullie zelf.De kinderen een dikke knuffel en Emile,nogmaals alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en drink maar een lekker wijntje op je gezondheid.

Pa&Ma Vogel

• 30 April 2006 - 17:59

Jolanda:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Heel veel plezier gewenst bij deze laatste etappe van jullie reis. We blijven met jullie meeleven.

Groeten, Henk, Jolanda, Thomas, Noëlle en Esmée (allemaal lekker uitgerust in onze nieuwe slaapkamers (hahaha)

• 30 April 2006 - 20:24

Simon&Elles:

Hoi daar,

De laatste etappe, hoop dat het net zo gaaf wordt als de vorige drie.
    Emile, alvast van hart met je 35e verjaardag! Ga het lekker uitgebreid vieren zo ik zeggen.
    Doe de kids de hartelijke groeten ook van Nelleke en Roos.
    tot gauw

Simon

• 30 April 2006 - 22:47

Christine:

Lieve vrienden!
    Ook wij proberen weer in het ritme te komen.Dat zal niet meevallen.Kei bedankt voor jullie gezelligheid, liefde en vriendschap en hopelijk zien we elkaar gauw weer. Geniet van Maleisie en van elkaar! geef de jongens een dikke knuf en heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel groetjes van Luke. Hij zal Jasper & Matthijs zeker gaan missen!
    Liefs,
    xxx

• 01 Mei 2006 - 08:02

Michael:

elke keer anders en toch de heletijd 1 constante factor; jullie samen Zijn
    geniet ervan

• 01 Mei 2006 - 10:08

Seppo & Eugene:

Weer zo'n geweldige reis gehad, klasse dat de jongens dit toch met het grootse gemak dat doen. Emile wij zullen morigen op jou verjaardag een borrel drinken. Geniet van deze laatste trip en alvast VAN HARTE GEFELICITEERD!!! xxx Eugene & Seppo vanuit Engeland

• 01 Mei 2006 - 11:10

Anton, Mireille En Yke:

Het reizen zit jullie in het bloed, geen land te ver en vooral genieten!
    Emile (E-mail),alvast gefeliciteerd en ook wij drinken een borrel op jou en jullie.
    Houje, Anton

• 01 Mei 2006 - 12:24

Cees & Frieda:

Lieve Emile & Sylvia,

Wat hebben jullie op een geweldige, enthousiaste wijze verslag gedaan van jullie avontuur in Australie. Onze complimenten!!!Wij hebben op een passieve manier van jullie reisverslag kunnen genieten. De foto's zijn prachtig!!!!

Geniet van ieder moment, tijdens jullie verbijf in Maleisie.
    De laatste 4 weken!!!!
    Ja ja, de tijd gaat snel.

Emile, alvast voor morgen:
    een hele fijne verjaardag!!!

Veel liefs en groetjes,
    xxxjes voor jullie alle 4,

Cees & Frieda

• 02 Mei 2006 - 17:39

Sandra:

Het klinkt weer allemaal goed en leuk.
    grt Sandra

• 04 Mei 2006 - 12:01

Stefan:

Wij vonden het errug leuk jullie weer 'ns te zien. Toch wel anders he, zo op het zuidelijk halfrond. In ieder geval tot in NL. Ga ik weer fff donderjagen met de boys (en tikkertje doen met jullie) Maar it ain't over till it's over, dus geniet nog fff volop in Azie.