Jasper op school - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Jasper op school - Reisverslag uit Adelaide, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Jasper op school

Door: Sylvia

13 April 2006 | Australië, Adelaide

Hallo weer!

Wat waren wij toch weer trots op Jasper vandaag!!! Hij wilde heel graag een keertje met Luke mee naar school. Dat op zich vonden wij al heel bijzonder: onze Jasper die altijd zo'n moeite heeft met drempels van nieuwe dingen. Maar Jasper had er echt zin in, liep onderweg te huppelen en te stralen in het schooluniform van Luke (wat hem trouwens ook erg leuk stond). Zo leuk :)
We zouden hem vlak voor de lunchpauze brengen, zodat hij er alleen 's middags even zou zijn. Dat leek ons wel voldoende. Hij ging meteen de klas in, zonder moeite. Nog even terug naar mama voor een dikke knuffel enne... Bye bye Jasper, have a nice day! Luke vond het ook geweldig en hij nam Jasper heel lief 'onder zijn hoede'.
Wat stoer, en wat dapper! Je zult er maar staan, als enige in de klas die geen engels spreekt! We vonden het echt keigoed van hem! En onze bewondering voor Luke en hoe hij het hier al zo ontzettend goed doet is ook erg groot! Wauw! Zo knap allemaal! We weten allemaal wel dat kinderen heel flexibel zijn, maar doe het maar es he?! Knap hoor!
Aangezien het de dag voor de vacantie hier is, was er 's middags een bijeenkomst waar de ouders ook mochten komen. En daar kwamen ze aanlopen: hand in hand, heel trots. :) Het leek net of Jasper er gewoon thuishoorde, zo grappig! Hij had het geweldig naar zijn zin gehad (natuurlijk ook omdat het o.a. een 'vrij spelen' middag was, met ook nog zoeken naar de paashaas).

Hier wilden we natuurlijk een souveniertje van. Aangezien het school uniform zo leuk stond (en Jasper dat zelf ook helemaal super vond), hebben we een schoolpolo gekocht. En Matthijs vond het allemaal ook wel stoer, dus hij wilde er natuurlijk ook 1tje. Op het logo staat: 'to learn is to grow' - Athelstone School. Wel een leuke herinnering, toch?!

Emile bracht Jasper net naar bed, en toen zei hij nog dat het meegaan met Luke naar school het allergaafste was. Maar eigenlijk wilde hij niet dat ik de foto's op de site zette, omdat hij het als verrassing wilde bewaren (???). Maar dit willen Emile en ik natuurlijk heel graag delen met het thuisfront. Dus: kijk zo maar snel naar de foto's, dan zie je zelf hoe onze knappe kereltjes er uit zagen (aldus de trotse papa en mama, haha).

Hee, pap en mam, vanmiddag moesten we een pakketje bij het postkantoor ophalen, en we waren uiteraard erg blij verrast dat het kaarten en een paasslinger van jullie waren!!! Leuk joh, hartstikke bedankt!
De jongens vonden het ook keileuk, en Jasper heeft Luke helemaal uitgelegd hoe zijn oma dat allemaal gemaakt heeft. "Dat kan ze echt hoor! Echt!"
Matthijs was ook helemaal enthousiast: "van mijn oma?". Enne, de paasslinger heeft u vast voor Christine gemaakt, niet mam? Zij vond hem in ieder geval ook errug leuk, dus ik zal hem hier in Adelaide laten, dat was vast de bedoeling. Thanks!
Nou pap en mam, hartstikke lief van jullie, bedankt! XXX

Verder hebben we zowel gisteren als vandaag een beetje heerlijk meegekeuveld in het dagelijks leven hier. Leuk hoor, dan beleef je het allemaal toch ook weer even heel anders.

Zoals jullie misschien wel (maar we denken vooral niet) gezien hebben: We hebben onze Nieuw Zeeland berichten helemaal ge-update qua verhalen en alvast een paar foto's (er volgen er dus nog veel meer!) We zouden het heel leuk vinden als jullie dat ook nog lezen (en natuurlijk reageren, want dat is voor ons echt hartstikke leuk). Dusse: effe terug in de berichten, dan zie je het vanzelf!

Voor nu maar weer eventjes genoeg geschreven, ik ga snel weer verder met het plaatsen van foto's (op dit moment mn nog van Thailand).

Heel veel groetjes!!!!!!!!!!!!
XXX Sylvia

• 13 April 2006 - 19:21

Seppo & Eugène:

Hoi Familie Goeting (klein en groot).
    Dat doet mij als leerkracht natuurlijk deugd dat kinderen blij huppelend naar school gaan.
    Leuke foto's en fijn dat jullie van zoveel zo, intens kunnen genieten. Blijf dat vooral doen en tot schrijfs.

• 13 April 2006 - 20:09

Eugène:

Oh Jasper wat geweldig dat je naar school bent geweest en wat staat jou dat schooluniform mooi. Ik vind trouwens dat je erg groot bent geworden, ik mis je wel hoor en ik ben benieuwd naar al je mooie verhalen. Doe Matthijs speciaal van Seppo en mij de groeten en een dikke kus voor papa & mama

• 13 April 2006 - 21:17

Theo En Ans:

Hallo jullie tweetjes en daar bedoelen wij jullie stoere jongens mee, jullie Emiel en Sil kunnen terecht trots zijn op die twee. Geweldig hoe Jasper mee doet op school op de foto's lijkt het inderdaad wel of hij hier thuis hoort en de shirts staan goed hoor. En nu jullie weer zo'n lekker bed, douche en toilet hebben kan je daar ook weer van genieten, maar wij vinden het van jullie
    zo mooi om te horen, hoe gelukkig je kan zijn met zo'n weinig ruimte, waarom moeten wij hier eigenlijk alles zo groot en luxe hebben. De luxe vind je inderdaad in je gezin en dat je allemaal gezondheid bent en dat je dit als gezin zo kan en mag beleven, zeker op de manier zoals jullie dat doen. Luxe bij jezelf vinden.Jullie verhalen zijn niet alleen leuk om te lezen, maar we kunnen er hier ook iets van leren. Blijf genieten en natuurlijk schrijven, zodat wij een klein beetje mee kunnen genieten.
    Groetjes uit het natte Nederland Ans en Theo

• 15 April 2006 - 12:44

Cees & Frieda:

Lieve stoere Jasper,

We zijn erg trots op je!!!
    Gaaf hoor, dat je samen met je vriendje Luke naar school bent geweest en dat in een vreemd land. Tof hoor!!!!

Doe Matthijs, papa en mama de groetjes,

Veel liefs en kusjes van Ome Cees & Tante Frieda