Op naar de Snowy Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Op naar de Snowy Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Op naar de Snowy Mountains

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2006 | Australië, Sydney

Wakker worden, aankleden, kids buitenspelen, bed opruimen, onbijt maken... we willen om 11 uur wegrijden, het wordt 11.30! Heeeel netjes! ;) (voor ons doen dan he?).
Op naar Cooma. Dit gaat weer soepeltjes, over de grote weg, vele vergezichten, open vlaktes en vooral veel, heel veel ruimte.
Het is hier zooo grooooot! Jasper en Matthijs zitten te werken in hun vakantieboeken en hebben de grootste lol met hun lollies. Pas later merken we dat ze die werkelijk overal aan vastgeplakt hebben, op hun gezicht, hun haren, kleren... het is maar goed dat je niet altijd alles in de gaten hebt. :) Maar wat fijn om te merken dat ze onderweg, ondanks de grote afstanden, eigenlijk altijd zoveel lol met elkaar kunnen maken. Echt geweldig!

Vlakbij Cooma wordt de omgeving steeds mooier en pas nu pak ik m'n camera's. Het wordt weer wat tastbaarder. De vlaktes hebben ruimte gemaakt voor heuvels. In de heuvels liggen hele aparte rotsformaties. Een soort 'marble rock's'. En ook hier, veel dode bomen in het landschap. Ondanks dat ze dood zijn, ziet het er schitterend uit, een beetje zilverachtig effect. Soms geeft het een beetje een 'spooky' gevoel.

In Cooma stoppen we bij een supermarkt, Emile doet boodschappen. Ik blijf met de jongens in de camper en doe met Jasper en Matthijs schoolwerk. We smeren wat broodjes en die eten we op in een speeltuin. Het is hier behoorlijk koud (hooguit 12-13 graden)en er staat een harde wind die het nog kouder maakt. Ik ga nog even langs een internetcafe die we onderweg gezien hebben maar die blijkt gesloten te zijn. Eigenlijk is het hele stadje nogal verlaten en uitgestorven. Alles is hier al om 15.00 uur gesloten. Op zoek naar een andere internetmogelijkheid sta ik steeds voor gesloten deuren. Maar dan, bij de laatste poging... yes! kan ik eindelijk m'n ouders en m'n zus mailen! Gelukkig is thuis alles goed. Ik zie dat m'n vader een berichtje en een heleboel foto's op onze site heeft gezet. Leuk, ik ben daar heel blij mee! Emile beantwoordt nog even een mailtje van Paul van de praktijk, en daarna is het weer hoog tijd om verder te gaan. Ik ben erg gerustgesteld dat ik even heb gezien dat alles goed gaat met het thuisfront.

Tegen 17.00 uur rijden we verder richting de Snowy Mountains. Zowel Emile als ik krijgen nu een steeds beter gevoel van Australië. Het is hier erg mooi!
Tegen 18.15 uur komen we in Jindabyne aan en 3 kwartier later staan we op een camping. HOOG tijd voor een douchebeurt en voor een hele grote was. Batterijen opladen en weer alles legen en vullen.
Als de jongens slapen, tappen we wat wijn, schrijven we wat (dit dagboek) en lachen we om van alles en nog wat. :) Pas na 12en is onze was droog en kunnen we gaan slapen.

Trusten! xxx Sylvia

  • 21 April 2006 - 07:28

    Mama:

    He heb je geen wasdrooger
    Nog veel plezier en slaap ze


  • 21 April 2006 - 08:03

    Mieke Van Thiel:

    Hallo Sylvia en Emile,
    Ingrid heeft mij jullie site doorgegeven en ik kijk regelmatig waar jullie zitten en wat jullie daar allemaal beleven! Leuk hoor om zo op afstand te kunnen meeleven. Mooie foto's ook!Dat verhaal over al die enge beesten die daar zitten vond ik helemaal spannend. Ik vind het hier al erg als er zo'n dikke zwarte spin zit, brrr!
    We hebben er net een wandelingetje met Thomas op zitten en die slaap nu als een roosje. Jullie kennen hem straks niet meer terug, hij groeit als kool
    Hartelijke groetjes en nog een hele fijne vakantie!
    Mieke van Thiel

  • 21 April 2006 - 08:46

    Annigje:

    Heee hoi, heee, wat klinkt t toch allemaal heeeel vervelend wat jullie doen!!! Ik heb echt medelijden en ik hoop dat de laatste tijd lekker vlotjes zal gaan! Nee hoor, dusss, het klinkt alsof jullie je zeeeer goed vermaken en zelfs bijna of jullie straks ook gaan emigreren of op zijn minst altijd blijven reizen. Ik bedacht trouwens nog dat jullie op kennisnet.nl, digijuf,nl allerlei tips en ideeen kunnen vinden om met de jongens te doen. "komt ze nu mee aan!" Nouja... school is ook niet zoo belangrijk, maar wel leuk! Nouja kijk maar (of niet). Geniet met volle teugen!!! Heel dikke knuffel van Annigje.

  • 21 April 2006 - 12:39

    Sandra:

    Wat een leuke verhalen weer. En het concert van James Blunt zal inderdaad erg mooi zijn geweest. Hij doet me danken aan sporten nml op een van z'n liedjes.
    Veel plezier aankomend weekend in de camper met z'n allen.

  • 23 April 2006 - 09:31

    Seppo & Eugène:

    Het blijft wonderbaarlijk en heel bijzonder hoe de jongens zich gedragen en zo fantastisch zich met elkaar vermaken. We hebben dat thuis toch wel eens anders meegemaakt, buiten het broers zijn worden dit misschien wel vrienden voor het leven. Mooi dat ook jullie zo heerlijk blijven genieten van alle mooie kleine dingen van de dag. xxx Seppo & Eugène

  • 24 April 2006 - 06:14

    Michael:

    fijn dat het nog steeds goed is :)

  • 25 April 2006 - 09:44

    Jocelyn En Stefan:

    Nog effe een berichtje voordat we elkaar dan in levende lijve gaan ontmoeten. Wij vinden Australie ook groot (en de walvishaai ook)! Wij staan nu op een camping bij Perth; het plenst hier. Net terug uit het zonnige en tropische noorden valt dat een beetje tegen. Wellicht een goede voorbereiding op Adelaide? Of is het bij jullie beter?
    Tot vrijdag!!!!!

  • 26 April 2006 - 18:50

    Anton, Mireille En Yke:

    Het blijven fantastisch mooie verhalen en het houd niet op. Op de natuur raak je nooit uitgekeken en wat fijn dat het zo ekker ruim is overal, heerlijk rustig.
    Twee berichtjes van hier: het eerste is dat wij officieel geregistreerd parner zijn geworden gisteren, het tweede dat ik jullie uitnodig voor mijn veertigste verjaardag op 6 mei, of kunnen jullie misschien niet?

    Heerlijk om jullie uitgebreide reisverslagen te lezen.
    Liefs Anton, Mireille en Yke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij gaan met ons 4 tjes een unieke reis maken van 4 maanden naar Thailand, Nieuw Zeeland, Australie en Maleisie. Het wordt vast onvergetelijk!!! :)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 108943

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: