Heel vervelend allemaal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Heel vervelend allemaal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Heel vervelend allemaal

Door: Emile

05 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Tja, het is me wel wat hoor.
Zitten we hier in Maleisië, het is lekker warm, maar met de zon wil het niet zo. Er is voornamelijk veel sluierbewolking en er vallen geregeld enorme tropische buien gepaard met forse thunderstorms.
Kuala Lumpur was erg mooi. Wat heel speciaal is, is de multi-culturele en multi-etnische samenleving hier. Dat is erg gaaf. Je ziet hier gewoon dat Maleisie een smeltkroes is van vele met name Aziatische culturen. De mensen zijn hier buitengewoon vriendelijk. Ondanks dat KL een miljoenenstad is merk je daar qua drukte niet eens erg veel van.
De sfeer is best heel relaxed en hoewel buurlanden, heel anders dan in Thailand. Gelukkig niet zo opdringerig. Het is hier ook erg schoon, er ligt niks op de straten.
Wat we hier ook geweldig vinden is het groen.
Het groen is hier weer zo overweldigend! Fantastisch gewoon, oh wat vinden we dat toch weer genieten! Net als het eten...van alle Aziatische keukens vindt je hier eetstalletjes en restaurantjes (als het die naam mag dragen!) Oooh dat is weer een feest voor de smaakpapillen!!
Wel vreselijk duur overigens hoor, een eenvoudige maaltijd kost je al gauw 6 Ringgit, zo'n 2 euro. Wat is dat fijn wat is dat weer fijn! In de betere tenten betaal je het dubbele tot drie-dubbele!

Vandaag zijn we gelukkig veilig naar Langkawi gevlogen. Het was een beetje slome dag. Bij Sylvia zat het gevoel over het vliegen niet helemaal lekker (en dan krijg ik daar natuurlijk ook een tikje van mee). De jongens vroegen me de oren van het lijf in het vliegtuig over de veiligheids-manual. Over die plaatjes met de rook, landing op het water enzo, glijbanen uit het vliegtuig?....tja....hoewel altijd weer spannend, maak ik me nooit erg zorgen maar dan denk je ook wel eens; 'als 't maar geen voorteken is...'

Ons plekje hier op Langkawi is echt heel vervelend hoor! Dat willen jullie denk ik niet weten.... echt niet... of misschien toch? Nou, we zitten in een heel aardig hutje in een of ander tropische tuin, met uitzicht op zee, 1 minuut lopen van het strand en het zeewater is wel 29 graden... verder is er nog een prachtige pool en spa.... honderden palmbomen en tropische bloemen om ons heen, piepkleine eilandjes in de zee... weelderig begroeid... zooo mooi... een plaatje van een ansichtkaart.... zo ongeveer altans... dan heb je een voorstelling... rottig he?

Wij gaan hier wel even genieten en relaxen. Hopelijk komt de zon nog, want de forecast is niet optimaal helaas... o waren we maar thuis... 26 graden en zon... het is jullie van harte gegund hoor, maar het valt ons wel op dat altijd als wij aan de andere kant van de wereld zitten het in Nederland goed, nee, prachtig weer is! Geniet ervan!

PS Bart, succes met je examens!!!
Marianne en Marijke, geweldig gaan genieten met Slagerij van Kampen, erg cool!

Frank en Esther, thanks for your reply, we hadden niet meer aan jullie adresje gedacht maar zitten hier ook heerlijk!
Leuk dat jullie wat laten horen! We moeten elkaar in Nederland beslist eens opzoeken! Dit was niet zomaar een ontmoeting!

• 05 Mei 2006 - 18:06

Pieter En Linda:

We willen jullie heel veel sterkte wensen in dat vreselijke oord, het moet daar echt wel heel verchrikkelijk zijn! (Zeker een poekie-eiland Emile!) Nog bedankt voor jullie lieve mail enneh...maak er nog maar wat leuks van ;)))
    Groetjes van ons

• 05 Mei 2006 - 18:49

Seppo & Eugène:

Jullie hebben het toch wel heel erg zwaar lijkt me zo, hoe houden jullie het vol ... ahum,ahum!! Fijn dat julie weer veilig op de grond staan als ik het allemaal goed begrijp. Zalig dat jullie met zo ontzettend veel indrukken echt blijven genieten, fantastisch.

• 06 Mei 2006 - 00:56

Christine:

Zullen we ruilen?????
    Hier in Adelaide is het nu 18 graden en geen tropische buien alleen maar plens en grijs!!! Steef & Jocelyn hebben echt pech....
    Fijn dat jullie zo genieten! Liefs aan de kinderen!

• 06 Mei 2006 - 07:39

Omama:

Hallo lieverds,
    Wij hebben medelijden met jullie en krijgen tranen in onze ogen,van zoveel leed dat jullie overkomt,erg hoor!

Opapa en Omama

• 08 Mei 2006 - 19:26

Sandra:

Wat valt daar nou op te zeggen ?
    Wij tellen af hoor of jullie het leuk vinden of niet. We missen jullie.
    Nog 28 dgn tot dan.
    xxxx Sandra

• 09 Mei 2006 - 08:31

Michael:

ik bid dat het beter wordt

• 09 Mei 2006 - 08:40

Klas Van Annigje En Marleen:

Hoi Matthijs + familie,
    We missen jullie heel erg!
    We houden van je, Matthijs!
    We vinden je heel aardig, maar wanneer kom je terug?
    In welk land ben je nou?
    Hoe gaat het met je?
    Is het daar leuk?
    Waar blijf je nou?
    Hebben ze daar lekker eten?
    Heb je leuke dieren gezien?
    Wij reizen een beetje met je mee hoor!
    Ben je wel eens op een olifant geweest?
    Zie je wel eens babydiertjes?

Nou een hele dikke knuffel en de groetjes van ons allemaal!!!

• 10 Mei 2006 - 10:16

Laura:

voor matthijs:
    ik mis je! wanneer kom je terug? vind je het leuk daar ?
    kusjes laura