Van west naar oost - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Van west naar oost - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Van west naar oost

Door: Emile

21 Mei 2006 | Maleisië, Kota Bharu

Na alle indrukwekkende ervaringen in Kuala Perlis zijn we met de express-bus naar de ooskust vertrokken. Naar Kota Bharu. Dit is een busreis van ongeveer 8 uur van de west- naar de oostkust. Deze reis doorkruist het grote scheidingsgebergte van de Peninsula, die het noordelijk schiereiland in tweeen splitst. De reis was erg mooi. Aanvankelijk in de deelstaat Perlis rijden we door prachtige scenery's met vele sawa's en vreemde uit het land opreizende kalkstenen bergformaties. Later wanneer we in het scheidingsgebergte zijn zijn alle uitzichten bepaald door het tropisch regenwoud. Af en toe komen we door een heus stadje, maar meestal zijn het kleine kampongs die links en rechts langs de weg liggen. De rijstijl van de Maleisiers zou desastreus kunnen zijn voor mensen met een hoge bloeddruk of hartkwalen.
Af en toe konden we helaas niet van het landschap genieten maar voelden we de stoten adrenaline door onze aderen gieren. De maneuvres die hier op de weg gemaakt worden daar heeft je vaat- en zenuwstelsel echt van te lijden. Gelukkig loopt het allemaal weer net goed af!
Onderweg wordt nog bij zo'n fantastisch wegrestaurant gestopt, waar de mamma's schalen en pannen vol heerlijks hebben uitgestald onder een golfplaten afdakje. Je moet gewoon niet teveel op de vliegen letten die eromheen zwermen. Het was weer een verrukkelijke lunch! Met z'n tweetjes de buikjes weer gevuld met een hele rijsttafel voor nog geen 3 euro, kijk dat vind ik nou echt leuk!
Eenmaal aangekomen in Kota Bharu, rond de klok van half vijf, laten we ons naar een hotel aan het PCB-strand van Kota Bharu brengen. We vinden daar een niet onaardig tentje, met huisjes aan zee.

• 21 Mei 2006 - 13:46

Theo En Ans:

Hallo viertjes,
    Wij zijn weer helemaal met jullie mee gereisd en wat een avonturen en verhalen, wij hebben er echt weer van genoten. Wat jullie niet allemaal mee maken, knap hoor, dat je er iedere keer weer zonder kleerscheuren vanaf komt, maar dat hoort ook allemaal bij jullie avontuur, want dat is toch de hele reis. Wij hopen deze week nog weer een keer naar Zeeland te gaan, maar de weersomstandigheden zijn nog niet zo best, dus blijven we nog maar thuis.
    Het begint nu toch wel heel erg naar het eind toe te lopen en wat zijn de maanden toch voorbij gevlogen en dat zal voor jullie nog wel dubbel zo hard zijn gegaan.Maar als wij zo de foto's bekijken (geweldig mooi hoor) heb je toch heel wat mooie herinneringen, waar je steeds naar terug kan kijken. We wensen jullie nog 8 hele mooie dagen en ik denk, dat er toch ook weer veel mensen zijn, die blij zijn dat jullie weer terug zijn. Ook daar kan je trots op zijn.
    Groetjesxxxx Theo Ans

• 21 Mei 2006 - 20:12

Seppo & Eugène:

Wat een verhalen allemaal weer, "Christoffel" reist gelukkig nog steeds mee!!!
    xxx Seppo & Eugène