Kadootje en uitstellen terugreis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Kadootje en uitstellen terugreis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Kadootje en uitstellen terugreis

Door: Emile

25 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat een kadootje!
Deze dagen hier op dit tropische pareltje zijn echt een kadootje!
Wat heerlijk genieten van zon en strand en zee. Een beetje snorkelen... de onderwaterwereld is zo fantastisch mooi! Het is echt een schitterende belevenis om te doen en te zien. Andre, buurman Stefan, volgende keer als we naar zo'n plekkie gaan ga ik ook voor m'n duikbrevet. Deze keer heb ik weer alleen introuctieduiken gedaan. Ook fantastisch!
Vandaag nog een leuke korte jungletrack gelopen met de jongens. Het was een erg hete en zweterige belevenis. De track was nauwelijks vindbaar en ging heuvel op en af. Erg steile stukken vol avonturen en klauterpartijen. Echt weer geweldig! Nog een heel aantal gibbons gezien! De jongens hebben het tempo behoorlijk hoog gehouden want het was vrij laat toen we eraan begonnen. Petje af voor deze twee aapies die dat toch maar weer eventjes doen. Mooie grote vlinders gezien, en hele grote vreselijke enge spinnen in webben van meters groot. Ik liep per ongeluk door een paar 'spandraden' en het bleef helemaal aan me vastzitten, getver... Maar; that's all part of the deal here.
Na afloop waren we bijna net zo nat alsof we zo uit de douche kwamen. We dropen aan alle kanten (goed voor de porieen).
Omdat we ergens anders uitkwamen dan dat we gepland hadden, hebben we ons met de boottaxi naar ons strandje terug laten brengen om daar nog effe heerlijk van de namiddagzon te genieten!
Stroom wordt hier met grote dieselgeneratoren gemaakt en bijna ieder uur valt de stroom wel een keertje uit. Best grappig, we zijn er al aan gewend. Voor de kust liggen hier en daar vlotten waar de vuilnisboot af en toe wat op komt halen. Af en toe zien we bootjes met bevoorrading af- en aanvaren. Het sfeertje is hier heel erg relaxed en errug tropisch.

We gaan de terugreis uitstellen!
Het is zo verschrikkelijk genieten hier dat we besloten hebben om later terug te gaan.
I.p.v de boot van 12.00 nemen we die van 16.00 uur. Afscheid nemen valt zwaar en de boot van 16.00 uur is onze laatste mogelijkheid vrijdag. We hebben het toch die 4 uurtjes maar uitgesteld! (hahaha)
Zaterdag gaan we met de bus van 08.00 uur naar Kuala Lumpur. Onderweg zullen we nog het nodige moois van het land zien denk ik.
De laatste dag verblijven we in KL, waarschijnlijk in Chinatown.
De terugvlucht vertrekt zondagnacht om 00.35 uur en is de OS2 van KL naar Wenen. Daar hebben we een stopover en vervolgens vliegen we om 07.20 met de OS371 naar Amsterdam waar we rond 09.20 hopen aan te komen.

Het naderende afscheid van ons ontspannen nomadenbestaan gaat ons zwaar vallen, dat merken we nu al. We dwerken daarom al aan onze volgende reisplannen.

• 25 Mei 2006 - 15:20

Grrr Opa:

Ik schrok me wezenloos,toen ik de kop las, maar het was weer eens een leuke grap van die lange Emile,maar als die 4 uur maar geen roet in het eten gooit.Geniet er nog maar even van, het is nu echt over.

Opa & Oma

• 25 Mei 2006 - 15:29

Seppo & Eugène:

Zo lekkere genieters, helaas maar het end is in zicht, nog niet eens thuis en de nieuwe plannen worden alweer gesmeed. Wij hopen dat jullie wel een tijdje in Nederland zullen blijven! Seppo kan helaas geen vrij krijgen maandag en kan jullie dus niet verwelkomen op Schiphol. Ook hij had graag jullie eerste blije gezichten op Hollandse bodem willen zien. Maak van dit laatste stuk nog wat moois, reis voorzichtig en ik zeg alvast tot over 4 dagen. Eugène & Seppo

• 25 Mei 2006 - 21:12

Janneke En Adri:

Zo kennen we jullie weer! We hadden niet anders verwacht dan dat jullie de terugreis uitstellen.

Dus we zijn benieuwd of jullie maandag ook echt komen ...!

Geniet van de laatste dagen en we zijn erg blij jullie gauw weer te zien. Jullie blijven toch zeker wel even in NL?

Groetjes en liefs

• 26 Mei 2006 - 06:25

Paul:

Lieve nomanden,
    Klinkt erg mooi die onderwaterwereld. Ik heb zelf ook een tijdje het plan gehad om mijn duikbrevet te halen. Maar als ik die troebele poeltjes hier in Nederland zie begin ik toch te twijfelen. het begint toch behoorlijk te kriebelen om ook maar eens op reis te gaan! Heel veel plezier de komende dagen en een hele goede reis.
    Groetjes Paul

• 26 Mei 2006 - 18:57

René En Monique:

succes met de terugreis en wij en zeker ook de jongens willen wel dat jullie nu echt terugkomen.
    Maar het zal zeker erg wennen zijn als jullie maandag ochtend gaan landen in een zeer druilerig en donker nederland. Maar ze( onze weermannen) hebben beter beloofd! Tot maandag op ons pleintje! toi toi
    ( of stellen jullie de reis gewoon toch nog meer dan 4 uur uit?????)

• 27 Mei 2006 - 06:54

Jocelyn & Stefan:

Keep up the travelling? Good on ya!!!
    Maar het is altijd fijn om weer thuis te komen. Geniet van de laatste dag en hele goede terugreis.
    Van zweetdruppels naar regendruppels, maar het blijven druppels...

• 27 Mei 2006 - 08:07

Cees & Frieda:

't Was even schrikken.....maar gelukkig, jullie komen wel maandag terug. Geniet nog de laatste paar dagen. De koek is bijna op. Er zijn ook heel veel mooie,lieve en aardige mensen in Nederland, die 't fijn vinden jullie weer terug te zien.
    Goede reis naar huis!!!!

xxjes voor jullie alle 4

Cees & Frieda

• 27 Mei 2006 - 08:37

Christine:

Na een goede reis, een goede thuisreis gewenst! Geniet nog van de laatste dagen en geniet van het thuiskomen. Op naar de volgende reis!
    Heel veel liefs en hopelijk tot gauw skypens!
    Christine
    PS: Er is een pakketje onderweg naar jullie!

• 28 Mei 2006 - 11:58

Theo En Ans:

Wat 4 uurtjes toch kan doen, voor de een is het schrikken, voor de ander is het toch nog fff van die 4 uurtjes genieten.
    Maar het einde is echt in zicht. Ik denk, dat er nu vele de uren aftellen om jullie weer in hun armen kunnen sluiten. Ja, en jammer voor jullie, dat de wereldreis is afgelopen, maar wat fijn, datt

• 28 Mei 2006 - 12:38

Silvia Van Dam: