Verdere voorbereidingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Verdere voorbereidingen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Verdere voorbereidingen

Door: Sylvia

31 Juli 2005 | Nederland, Nijmegen

Alweer bijna een maandje verder en onze plannen zijn al een stuk concreter geworden: inmiddels hebben we onze tickets voor de vliegreis in huis (geboekt via Skybreakers.nl). Toen we het binnen kregen beseften we ons dat het eigenlijk al heel snel zo ver is! Over 3,5 maand gaan we al! Hieronder zal ik de globale reis zoals we die nu in gedachten hebben beschrijven. Voor ons nu zaak om meer dingen te gaan regelen: het visum voor Australië, internationale rijbewijzen, de vaccinaties, het huis, straks na de zomervakantie de school van Jasper en natuurlijk ons werk (lastig). Maar ook voor 'daar' willen we nu alvast het 1 en ander regelen. In ieder geval voor de eerste nacht(en) in de aankomststeden een overnachting. Dat lijkt ons wel fijn na zo'n lange vliegreis, Zeker voor Jasper & Matthijs. Voor Australië en Nieuw Zeeland zijn we nu aan het rondkijken naar stoere 4-wheeldrives en campers. Vooral Emile ziet dit al helemaal zitten (haha, scheuren in een echte 4-wheeldrive blijft een droom!). We zijn van de week op pad geweest voor mooie reisboeken, er is keuze genoeg! Lastig kiezen. Hoe dan ook, vooraf lezen en snuffelen op het web over de landen, de natuur en cultuur en het bekijken van mooie foto's zorgt voor veel voorpret. Maar tegelijkertijd zijn we druk bezig in en om het huis om 'het-nu-eindelijk-eens-af-te-krijgen' voordat we op reis gaan. We hopen dat dat gaat lukken!
Zodra we weer een stukje verder zijn met de voorbereidingen, zal ik het laten weten.

Hier volgt onze reisplanning zoals het er nu naar uitziet:

- 20 november 2005: vertrek Nijmegen, Nederland via Wenen naar Kuala Lumpur, Maleisië
- 19 december 2005: vertrek van Kuala Lumpur, Maleisië via Singapore naar Melbourne, Australië
- eind januari 2006 (dit is het enige wat nog 'open' staat): vertrek vanuit Sydney, Melbourne of Adelaide, Australië naar waarschijnlijk Christchurch op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland
- 19 februari 2006: vertrek van Auckland, Noordereiland Nieuw Zeeland via Singapore naar Bangkok, Thailand
- 20 maart 2006 (op onze trouwdag!): vertrek van Bangkok, Thailand via Wenen naar Amsterdam, Nederland
- 21 maart 2006: aankomst in Nijmegen, Nederland: weer thuis!

In Maleisië zullen we met name met het openbaar vervoer en/of taxi's gaan reizen. Waar precies heen, moeten we nog bekijken. Wat we nu al wel weten, is dat we zullen gaan genieten van de mooie stranden en het mooie weer! :)

In Australië zullen we waarschijnlijk eerst met een 4-wheeldrive van Melbourne naar Adelaide rijden (je weet wel, zo'n eentje met een tent op het dak). Daar zullen we o.a. een poosje bij Peter, Christine & Luke verblijven (vrienden van ons die een paar maanden geleden naar Australië zijn geemigreerd). We hopen samen met hun een gezellige kerst en oud & nieuw te vieren (in de zon, zal wel een beetje raar zijn) en een paar leuke trips te maken. Jasper en Matthijs hebben hier ook al veel zin in, omdat ze dan hun grote vriend Luke weer zullen zien! Vervolgens zullen we waarschijnlijk met een camper van Adelaide via de zuidkust richting Sydney rijden, vanwaar we naar Nieuw Zeeland zullen vliegen.

Als we eenmaal in Nieuw Zeeland zijn (wanneer precies is afhankelijk van hoe het in Australië gaat lopen), zullen we waarschijnlijk met een camper reizen en met een boot van het Zuidereiland naar het Noordereiland gaan.

In Thailand zullen we waarschijnlijk ook weer met name gebruik gaan maken van het openbaar vervoer en taxi's.

Groetjes Sylvia

• 17 Augustus 2005 - 20:48

Eugène & Seppo:

Leuk, de route is al uit gestippeld!
    We blijven jullie volgen.
    Liefs van ons beide