Aangekomen in Christchurch...wauw! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Aangekomen in Christchurch...wauw! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Christchurch...wauw!

Door: Sylvia

01 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal!

We hebben ook een hele goede verdere reis gehad van Singapore naar Christchurch. We zijn zo trots op de jongens! Het is zo ongelovelijk knap hoe zij met de reis tot nu toe omgaan! Nauwelijks gemopper over het wachten en de lange reisdagen, heel fijn!
We zitten nu dus met een tijdverschil van 12 uur met Nederland en 6 uur met Thailand, dus wel weer even een kleine omschakeling.

Onze 1ste indruk van Nieuw Zeeland (het Zuidereiland) is geweldig! Emile heeft zelfs vlinders in zijn buik! Het is een verademing om na het drukke en toch vrij chaotische 24-uurs Thailand (hoewel dat ook zéker zijn charmes had!) in zo'n rustig, wijds en vriendelijk land te komen! Daar waren we toch wel een beetje aan toe merkten we.
Het uitzicht vanuit het vliegtuig was grandioos! Die bergen! En vlakbij de zee (die we trouwens nog niet van dichtbij hebben gezien)! Wauw, erg mooi. En de mensen verstaan ons hier allemaal! Ook dat is heerlijk!

Na het uitgebreide aangeven van onze voedselvoorraden en mijn nieuwe strooien slippers, de 'straw shrimp' van Matthijs (die man keek erg vreemd) en houten bezempjes van de jongens (hahaha) bij de douane mochten we, na enige inspectie en gesnuffel van een fruit-hond Nieuw Zeeland in.

We zijn met een taxi naar Camelot Motor Lodge gegaan en daar hebben we nu 2 nachten geslapen. Morgen halen we de camper op. Waar we nu zitten is zo ruim en schoon! Het heeft een woonkamertje met bankstelletje en eettafel, een keukentje, badkamer (waar alles goed vastzit, waar een echte wastafel is en waar alles het doet) en ... 2 slaapkamers! Yes! Na een maand de kamer en zelfs ook heel vaak het bed te hebben gedeeld met Jasper en Matthijs, hebben we nu dus 3 nachten een (slaap)kamer voor onszelf beschikbaar! Daar dachten we meteen gebruik van te maken, maar toen was Jasper heel zachtjes naar boven geslopen... we schokken ons rot! Maar goed... We merkten wel dat we kei moe waren, want de 1ste avond zijn Emile en ik direct na de jongens naar bed gegaan, meteen als een blok in slaap gevallen en we hebben allemaal dik het klokje rond geslapen. Maar goed, dat kan ook bijna niet anders na 3 belabberde nachten.
We kunnen nu dus ook weer ons eigen potje koken (en de boel afwassen) en dat is ook wel weer lekker, maar ook effe wennen.
Het huisje ligt heel leuk naast een 'hot tub' en een klein zwembadje. Het weer is hier echter heel anders... 's morgens wat koeler (rond 20 graden) met veel wind, 's middags lekker warm (25-26 graden), en 's avonds koelt het weer erg af (langebroekenweer).

Wat erg raar is, is dat we geen van allen ziek zijn geweest in Thailand en dat we nog geen 1 dag hier in Nieuw Zeeland zijn en dat Matthijs misselijk wakker werd en moest spugen, en Emile vandaag de sputteritis heeft! Maf he? Waar dat door komt? Zal wel door de verschillen in klimaat en voedsel zijn.

Morgen dus de camper ophalen. Christchurch is een erg mooie stad, dus we hebben besloten de 1ste dag met camper toch nog even hier te blijven, in ieder geval overdag. Misschien gaan we 's avonds echt op pad... We zijn heel benieuwd, want we denken nu al dat Nieuw Zeeland een schitterend land is, waar we ons wel thuis zullen voelen...

Nog even een leuk nieuwtje: Matthijs kan sinds eergisteren de letters s, t en d goed uitspreken en ook goed gebruiken! Er gaat een wereld voor hem open! Hij vindt het zelf ook geweldig en probeert nu zelf alle worden met de s en de t uit (en dat zijn er een hoop!). Jasper, Emile en ik juichen dat ook met z'n 3tjes toe, heel leuk. Hij is ineens zoveel beter te verstaan! Jullie weten straks niet wat jullie horen!

Nou, verder heb ik nu even niet zoveel te vertellen. Ik ga maar weer ff naar Emile terug, die zit nu hiernaast van een Starbuck Ice Coffee te genieten. Ik hoop dat ie het kan verdragen, want het is nog een eind lopen naar huis...

Oja, de Thaise massage was trouwens heel bijzonder, waarbij de zij werkelijk alles gebruikte! Knokkels, ellebogen, voeten, knieen... Op een gegeven moment zat ze zelfs met haar hele gewicht bovenop me... heel apart. Nou, geef mij die total body maar! (Michael, helaas geen body to body, maar ondanks dat was nu ook wel genieten!)

Enne, Aly en Rene... die oranje broek van Emile is trouwens een nieuw exemplaar, haha.

Pap en mam, het was in Chiang Mai niet meer gelukt om nog een keer te skypen, ik kreeg geen contact meer en ik moest inloggen enzo... Misschien kan het nog wel een keer vanaf hier.

Doei doei!!!! Liefs Sylvia

• 01 Maart 2006 - 07:43

Seppo & Eugène:

Heerlijk om weer wat te horen. Wat zo ontzettend fijn is dat jullie gevoelsmatig zo dicht bij zittgen, we hebben normaal gesproken nooit zoveel contact. Dit bevalt ons in ieder geval erg goed, iedere dag weer is het eerste wat ik bijna doe is even naar de PC, mooi systeem. Fantastisch dat de jongens alles zo heerlijk over zich heen laten komen en er ook van genieten. Voor allen van ons beide een dikke knuffel en ... op naar het nieuwe avontuur. Seppo&Eugène

• 01 Maart 2006 - 08:54

Mama:

Fijn weer wat te horen en dat het zo goet gaat met jullie en met de jongens ik mis jullie wel Goetjes en heeeel veeeel kusjes Mama

• 01 Maart 2006 - 09:11

Christine:

Fijn om te horen dat het jullie goed gaat! Wat moet Nieuw Zeeland een verschil zijn met Thailand! En dat zelfs afwassen weer leuk wordt! Ik zal de boel hier opsparen!
    Wat goed van Matthijs! Ik heb van Kathy nog een foto gekregen van de Circusdag bij juffrouw Annigje. Leuk hoor! Die bewaar ik voor jullie. Lezen jullie de "gewone" mail ook nog? of kom je daar niet meer aan toe. Ik schrijf gauw weer.
    Geniet van BEAUTIFUL NIEUW ZEELAND, het is werkelijk een schitterend land!
    Liefs,
    Christine

• 01 Maart 2006 - 14:51

Seppo:

Hoi familie in het verre Nieuw Zeeland. Veel plezier in dit land. Mijn broer is er geweest en mijn ouders twee keer. Een oom en tante (neef en nicht) wonen namelijk op het zuidereiland en die werden dus bezocht. Zij wonen in Kaiapoi dus als je in de buurt bent, dan toeter je maar even namens mij. Geniet van elkaar en van de rust. Ik ben benieuwd naar de spraakzame Matthijs (en naar de rest natuurlijk !)Tot de volgende keer. Seppo & Eugène

• 01 Maart 2006 - 17:34

Michael:

wauw

• 02 Maart 2006 - 13:46

Frieda:

Lieve Sylvia,

He gelukkig. Jullie zijn goed aangekomen in Christchurch. Wat zijn Jasper en Matthijs toch kranige jongens. Dat is voor jou en Emile natuurlijk ontzettend fijn. Wel vervelend, dat Emile en Matthijs zich na 1 dag niet lekker zijn geworden. We hopen, dat het nu iets beter gaat.
    Grappig, dat je het afwassen en zelf koken ( en dat laatste kunnen jullie heel goed)gaat waarderen. Nou, Sylvia, geniet van de prachtige natuur en van de rust in Nieuw Zeeland, samen met Emile & the kids.
    Je kunt nu zonder gene(mijn computer kan op de eerste e helaas geen circonflex plaatsen,hi,hi)"mooi" zeggen.
    Pas goed op jezelf en doe Emile, Jasper & Matthijs(sssss) de groetjes. A big hug voor jullie alle vier

Bye bye ,

xxxCees en Frieda

• 02 Maart 2006 - 22:18

Simon:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Nu zijn we tegenvoeters of antipoden of heet dat anders? Ik weet zeker dat jullie dit land geweldig vinden! Graag zie ik de foto's en de verhalen tegemoet. Jullie zijn nou in Kiwiland. Weten jullie trouwens hoe de kiwi's Australie noemen? The west Island.
    Tot horens en veel knuffels

• 03 Maart 2006 - 10:28

Brinkmanncaravaan:

Hallo buurtjes aan de andere kant. Eindelijk van ons ook een bericht. Ik vond de olifanten geweldig. Weet je hoe lang een slurf kan zijn? Ook het strand zo blauw en warm heerlijk, ik krijg zin in eind maart. Heel veel plezier in NS.
    Groetjes Lies en familie

• 04 Maart 2006 - 12:10

René En Monique:

Ha overbuurtjes

Eindelijk is het gelukt om op de site van jullie te komen. Problemen met onze provider. Maar goed, wat geweldig om nu alles te lezen wat jullie meemaken. Mooie foto's en behoorlijk wat cultuur snuiven zeg! De jongens hier kijken hun ogen uit, zeker als ze jullie jongens met de olifanten zien en op het vlot. Dit lijkt ook wel iets voor hun te zijn, zeggen ze.
    Veel plezier verder en tot de volgende keer.

groeten,

Joep, Fabian, Monique en René

• 04 Maart 2006 - 14:35

Sanne:

Hoi allemaal,

fijn om te horen dat jullie het fijn hebben in Nieuw-Zeeland... Er is nog een nieuwtje. Noor en Wiebren hebben een dochtertje Fenna gekregen. Geboren op 1 maart. Super mooi schattig meisje van 6 pond.... Alles goed met Noor, voorspoedig gegaan. Die thaise massage is wel bijzonder ja, kan me nog herinneren dat zo'n dame van 70 kg inderdaad helemaal boven op me ging zitten (met blote zweetvoeten, wel een ervaring).
    Tot gauw. XXX Sanne

• 04 Maart 2006 - 15:42

Eliza:

heeyy
    alles goed ?
    leuk,lekker in nieuw-zeeland. zo te zien is het daar heel leuk.

xxxeliza

• 06 Maart 2006 - 12:23