Tussendoortje - Kosciousko National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Tussendoortje - Kosciousko National Park - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Tussendoortje - Kosciousko National Park

Door: Emile

03 April 2006 | Australië, Sydney

Dag lieve lieve trouwe volgers,

Een heel kort berichtje uit Australië.
We starten vandaag aan The Great Ocean Road, richting Adelaide. Daar hopen we volgende week dinsdag aan te komen.
We hebben weer een prima camper geregeld in Sydney. Het weer is wisselend, soms heerlijk zonnig en warm, dan weer windy and chilly.
Sydney was fantastisch mooi.
Australië is hier erg wennen na een schitterend New Zealand en we zoeken erg naar het goede gevoel. Het is hier heel anders. Mooi, maar ook droog en leeg. De verstedelijkte gebieden zijn ongelovelijk druk.
Verder; open vlaktes, soms een verloren gevoel, droog en dor, afschuwelijke spinnen, dodelijke slangen, vragen als: waarom fietsen wij in Nederland? Eucaliptusbomen, eucaliptusbomen en eucaliptusbomen, je ziet hier door de bordjes met geboden/verboden en waarschuwingen de weg niet meer, emoes...
en nog veel meer...
Vanmorgen hadden we wel 30 kangaroes aan ons ontbijt in het Kosciousko National Park (in restarea Gheehi), dat was echt geweldig! Matthijs zag ze het eerste en hij zei: "Hee, een kangaroe... ik zie een hele bende!" Hier hebben we echt úren van genoten! Echt súper! Het komt wel goed met het Australië gevoel :) We zouden eigenlijk op dit plekje alleen maar even lunchen, maar uiteindelijk zijn we pas de volgende middag weer verder gereden. Dit was tot nu toe de topper van Australië, echt fantastisch dit wildlife!!!

Veel meer volgt in de vorm van verhalen en foto's na volgende week dinsdag!!!

Wij en onze jongens maken het verder geweldig en we realiseren ons dat we belachelijk gelukkig zijn en een idioot mooie tijd meemaken!!!

Liefs van ons 4'tjes

Christine
    xxx

• 05 April 2006 - 06:15

Seppo & Eugène:

Heerlijk om weer even wat te horen en grote klasse dat zo'n reis met de jongens ook zo goed gaat. Fijn dat jullie het goed maken en dat je beseft en er van geniet hoe "belachelijk" gelukkig jullie zijn, ik zou zeggen vast houden zo! We kijken uit naar de uitgebreide verhalen en hopen dat jullie gauw het "goede" gevoel zullen vinden. Veel liefs Eugène

• 05 April 2006 - 07:32

Omama:

Fijn dat we weer wat
    van jullie horen en dat het zo goed met jullie gaat . Heel veel kusjes van Opapa en Omama Tot in Adelaide

• 05 April 2006 - 07:54

Theo Vink:

Hallo Emile en de rest van de fam.
    erg leuk dat jullie het naar de zin hebben geniet er maar van zolang het nog kan wie weet komt er geen 2de keer.
    wil je juist voor mij extra op letten en wat fotos maken van de roze kakatoes en andere papagaaien en loris al vast bedank en tot ziens
    groetjes Theo

• 05 April 2006 - 11:10

Marianne G.:

Hi folks,

Leuk om weer eens een berichtje te lezen! Geniet ervan.
    Wie weet gaan jullie Holland toch nog waarderen aan het einde van de trip. Het is hier namelijk ook best leuk hoor! Heel afwisselende landschappen, de steden zijn best nog wel overzichtelijk en we kennen heel veel weertypes. Er zijn bovendien ook genoeg dieren in de natuur, gelukkig van het minder gevaarlijk soort, dus dat loopt een stuk ontspannener. Bovendien zijn er hier veel leuke mensen, die je bovendien op redelijke korte rijafstand kunt treffen.
    Met andere woorden: we beginnen jullie te missen, digitale communicatie is op den duur toch ook niet alles. Ik kijk al uit naar een - hoop ik - terugkeerborrel.

Veel liefs,

Marianne

• 05 April 2006 - 20:52

Theo En Ans:

Hallo alle 4tjes
    Fijn om weer wat van jullie te horen en dat het goed met jullie gaat. Geniet er nog goed van want het einde komt in zicht.Voor jullie natuurlijk allemaal veel te snel , maar als wij zo al die reacties lezen, zijn er heel veel lieve mensen die jullie missen. Geweldig toch.
    Alle 4tjes Nog heel veel moois, goeds, leuks, geks en mooi weer in Australië.
    Theo en Ans

• 08 April 2006 - 11:56

Anton, Mireille En Yke:

g'day mate's, how are things going down-under? Had some vegemite jet? Ik kan me voorstellen dat het in australie weer anders is als new zealand, genieten van de sfeer van leegte en relaxte people en cultuur. Al een kookaburra gezien en of gehoord? Het is alsof er iemand lacht, en de vogel is een beetje lomp van postuur met een hele dikke snavel.
    Heerlijk genieten zo te horen.
    Have a good surf... and see je.
    Anton, Mireille en Yke