Australia here we come - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu Australia here we come - Reisverslag uit Sydney, Australië van emilesylviajaspermatthijs - WaarBenJij.nu

Australia here we come

Door: Emile

23 Maart 2006 | Australië, Sydney

23 maart
We vertrekken uit Auckland.
Op het vliegveld blijkt bij het inchecken dat een van de visa's niet in orde is... typefoutje... hebben wij weer! Gelukkig is het na wat telefoontjes met Canberra geregeld.
We vliegen met NZ-air met een relatief kleine aircraft. Wel zeer chic met grote leren stoelen. Ik vind het weer een hele belevenis om te gaan vliegen.
Als de motoren gaan loeien en de remmen los gaan, worden we achterin de stoel gedrukt en maakt het toestel in no-time vaart om los te komen van de grond. Even een licht gevoel in de maag als we loskomen van de grond en we zien langzaam de grond onder ons wegzakken. Onder ons zien we Auckland liggen en het uitzicht is weer adembenemend. Al heel snel zitten we boven de de stille oceaan. Ook nu verloopt de vlucht weer rustig op wat turbulentie na.

Na zo'n 3,5 uur vliegen zie ik de kustlijn van Australie opdoemen. We zitten direct boven Sydney en vliegen laag over de stad, die zo uitgestrekt is dat deze tot de horizon reikt. Het centrum met de hoogbouw, de binnenhavens, the operahouse, the harbourbridge, ik kan het allemaal zien liggen en the scenery is stunning. Dan nog een rondje over het vliegveld en een rondje in de wachtrij... ruim 15 minuten later staan we na een glad verlopen landing aan de grond.
Terwijl we nog taxien, kijkt Matthijs door het raampje en zegt: "Waar staat Luke nou? Ik zie hem nergens!" Wat is 't toch een scheetje he?! Hij moet toch nog echt bijna 3 weken wachten!
Het vliegen was weer een hele ervaring!

Een volgend avontuur staat op ons te wachten...Australie!
We informeren at the airport naar een hotel down town en na een rit van een half uur zitten we in het hart van Sydney in 'the Menzies'. Het is een groot en chique 'engels' hotel, met grote kroonluchters, enorme lobby's, houten lambriseringen, rose-groen-blauw-rood-goud-streepjes-en bloemen-behang. Best cool.
Hier, down-town-Sydney, in het zakendistrict reiken de gebouwen tot aan de hemel. het neemt veel licht weg, want hoewel het een zonnige stalende dag is, bereikt de zon en het daglicht slechts hier en daar the sidewalks. Ondanks dat het wat donker is in de stad, maakt de stad een overweldigende indruk. Hoewel het heel erg druk is merk je niet acht dat er in deze stad 4 miljoen citizens wonen.
We eten een snelle hap en gaan vroeg ons nest in.

• 13 April 2006 - 20:14

Eugène:

Jullie kunnen en blijven zo met gevoel schrijven, je beleeft het helemaal mee ... bijzonder!